تداوم کمک مومنانه اهالی مسجد سیدالشهدا(ع) به نیازمندان از محل زکات فطره


تداوم کمک مومنانه اهالی مسجد سیدالشهدا(ع) به نیازمندان از محل زکات فطره

حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی گفت: کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) به نیازمندان که با شیوع ویروس کرونا گسترش یافته بود، از محل زکات فطره در ماه شوال نیز ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین اشرفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش حضور مردم در مساجد شد، با وجود این حضور مردم در برنامه های مساجد در ماه رمضان بسیار قابل توجه بوده است، اظهار کرد: مردم ایران بسیار متدین و اهل مسجد و منبر و روضه هستند، بر همین اساس همانطور که در زمان بمباران کشور در دوره جنگ تحمیلی، مراکز دینی را خالی نمی گذاشتند در دوره کرونا نیز سنگر مساجد را طبق سخن تاریخی امام خمینی (ره) خالی نگذاشتند.

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، تهرانپارس، چهارراه اشراق) افزود: برخی از نمازگزاران این مسجد نیز که در پی شیوع ویروس کرونا کمتر در این خانه خدا حاضر می شدند با آغاز ماه رمضان حضورشان بیشتر شد.

وی اضافه کرد: یکی از برکات حضور خوب مردم در مساجد، جمع آوری کمک برای دستگیری از نیازمندان است که اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در ادامه کمک مومنانه شان به خانواده های نیازمند در ماه رمضان نیز خوب عمل کردند و قرار است از محل این کمک ها و همچنین زکات فطره، 70 بسته ارزاق به دست محرومین برسد.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه مدیران مسجدی باید تلاش کنند در حد امکان فضای معنوی و عبادی مساجد را در طول سال حفظ کنند، گفت: دعوت از سخنرانان و مداحان، برگزاری منظم و جذاب محافل انس با قرآن، اطعام ساده هنگام افطار و زیبایی و تمیزی ظاهر مساجد مهم ترین عوامل حضور گسترده مردم در مساجد در ماه رمضان است، که می توان این عوامل را در طول سال نیز به روش های مختلف حفظ و تقویت کرد.

وی تاکید کرد: انجام برخی از این برنامه ها هزینه بردار است که ائمه جماعات می توانند از طریق خیران این هزینه ها را تامین کنند، البته دستگاه های مربوطه نیز باید در این زمینه از مساجد حمایت های لازم را به عمل آورند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر