نماز جمعه 31 اردیبهشت در تمام شهرهای گیلان اقامه می شود


نماز جمعه 31 اردیبهشت در تمام شهرهای گیلان اقامه می شود

رشت - ایرنا - مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: با توجه به تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های گیلان نماز جمعه فردا 31 اردیبهشت در تمام شهرهای این استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله عادلی عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه همکاری با ستاد مبارزه با ویروس کرونا و بر اساس ابلاغیه وزیر کشور، نماز جمعه این هفته در شهرهای نارنجی گیلان در فضای باز با پذیرش محدود ۱۰۰ نفر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: نماز جمعه فردا ٣١ اردیبهشت در شهرهای زرد استان گیلان نیز با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی اقامه می شود.

مدیر شورای سیاستگذاری نماز جمعه گیلان اضافه کرد: نماز جمعه رشت نی در مصلی امام خمینی "ره" این شهر به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عادلی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین فاصله گذاری اجتماعی برای برپایی نماز جمعه تاکید کرد و گفت : استفاده از دستکش ، ماسک و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی از جمله این موارد است .

وی همچنین رعایت فاصله بیش از یک متر میان نمازگزاران را نیز ضروری عنوان کرد و افزود : در تمامی اماکن برپایی نماز جمعه مسئولانی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر خواهند شد.

مدیر شورای سیاستگذاری نماز جمعه گیلان شهروندان استان را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراخواند و گفت : برای مقابله با ویروس کرونا و ریشه کنی این بیماری هیچ راهی غیر از رعایت دستورالعمل های اعلامی بهداشتی وجود ندارد و رعایت نکردن این موارد هم به برگشت شدیدتر بیماری منجر خواهد شد.

برگزاری نماز جمعه در استان گیلان پس از آغاز موج چهارم همه گیری ویروس کرونا متوقف شد که این وضعیت تا بیش از یک ماه به طول انجامید.

حال پس از هفته های متمادی ممنوعیت برگزاری نماز جمعه ، برپایی این فریضه شرعی در همه شهرهای گیلان بلامانع شده است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۴۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری بوده که ۹۸ نفر از آنان بدحال هستند.

هم اکنون شهرستان استان گیلان شامل رودسر، رودبار، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و لنگرود، املش، سیاهکل، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا در وضعیت زرد بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

نماز جمعه گیلان در ۳۵ نقطه استان اقامه می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیدار تیم های فوتبال شهرداری آستارا و میلاد مهر تهران