13 خرداد آخرین فرصت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن کریم است


13 خرداد آخرین فرصت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن کریم است

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: سیزدهم خرداد آخرین فرصت برای علاقمندان به شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در نشست خبری مجازی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات تا ۱۳ خرداد و از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس http://www.quraniran.ir انجام می‌شود.‌

وی افزود: این مسابقات ویژه برادران و خواهران بالای ۱۸ سال است و در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی و تفسیر عمومی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: مرحله استانی رشته‌های همسرایی، هم‌خوانی و دعاخوانی پس از ضبط و ارسال آثار از سوی اوقاف استان به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در تمام رشته‌ها در مرحله شهرستانی باید به ۲ سؤال ترجمه قرآن از نیم جزء اول، جزء ۳۰ قرآن، در مرحله استانی به ۲ سؤال ترجمه از اجزای سه و چهار قرآن، برگرفته از ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت شفاهی پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر تا ۳۱ شهریور سال جاری اعلام شده است، افزود: طبق آیین‌نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به برگزاری مرحله شهرستانی تفسیر عمومی در تاریخ ۱۳ مرداد سال جاری به صورت سیستمی و غیرحضوری اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این رشته نیز ۱۱ مهر در صورت امکان به صورت حضوری در مرکز استان و در صورت عدم امکان در مرحله اول آزمون کتبی به صورت سیستمی و در مرحله دوم از بین منتخبین آزمون کتبی، آزمون شفاهی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: سال گذشته ۵۵۰ نفر از خواهران و برادران کردستانی در این مسابقات شرکت کردند و در مرحله نهایی و کشوری هم موفقیت‌های مهمی به دست آوردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرگ یک زندانی در سقز به دلیل ضرب و شتم تکذیب شد