عکس ا انتخابات ریاست جمهوری سوریه و رقبای بشار اسد


عکس ا انتخابات ریاست جمهوری سوریه و رقبای بشار اسد

انتخابات ریاست جمهوری سوریه بعد از پایان 10 سال جنگ و حصول ثبات و تسلط نسبی بر مناطق مختلف کشور در حال برگزاری است.

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه با اعلام لیست سه نفره نامزدهای پست ریاست جمهوری، یعنی عبدالله سلوم عبدالله، بشار حافظ اسد و محمود احمد ماری، تاریخ مبارزات انتخاباتی برای نامزدها را از تاریخ شانزدهم تا بیست و چهارم ماه مه (۲ خرداد) اعلام کرد و روز جاری، سه شنبه، روز سکوت انتخاباتی بود.

رویترز نوشت، اسد با شعار «امید از طریق کار» در توئیتر نوشت: «اگر جنگ خود را به روزگار ما تحمیل کرده، به معنای جلوگیری از انجام وظایف ما نیست.»

محمود ماری نیز در مصاحبه‌ای با المیادین گفت با برنامه‌ای ملی و متمرکز بر مقابله با اشغالگری در سوریه در انتخابات شرکت کرده و تصریح کرد در برنامه انتخاباتی خود خواستار آزادی زندانیان عقیدتی و تشکیل دولت وحدت مشارکتی است. او پیش از این عضو حزب دموکرات سوریه بود که بر اساس اطلاعیه این حزب در سال ۲۰۱۳ و به دلیل تغییر مواضع از این گروه جدا شده است.

عبدالله عبدالله نیز که از وزرای پارلمانی دولت اسد بوده، عضو حزب سوسیالیست و با مواضعی نزدیک به حاکمیت فعلی این کشور است.

روز پنجشنبه، ۲۰ مه، مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری سوریه با رای شهروندان سوری مقیم خارج، در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های سوریه برگزار شد و فردا نیز در مناطق مختلف داخل کشور رای‌گیری صورت خواهد گرفت.

هیاتی نظارتی از روسیه و ایران نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به سوریه رفتند و تا اعلام نتایج اولیه شمارش آرا، در آنجا حضور خواهند داشت.

«انتخابات سوریه هزاران بار از انتخابات آمریکا بهتر است»

تصاویر از منابع مختلفی گردآوری شده است.

کد خبر 603518

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر