جوانان زنجانی با چالش‌های محیط زیست و منابع طبیعی آشنا می‌شوند


جوانان زنجانی با چالش‌های محیط زیست و منابع طبیعی آشنا می‌شوند

زنجان -ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان زنجان با منابع طبیعی و آبخیزداری استان، جوانان علاقه مند جمعیت هلال احمر با چالش‌ها و دغدغه های پیش روی منابع طبیعی و محیط زیست آشنا می‌شوند.

سید قاسم موسوی روز شنبه در جلسه امضای این تفاهم نامه افزود: ضرورت فراگیر شدن ترویج فرهنگ منابع طبیعی از طریق بهره گیری درست و اصولی از قابلیت ها و توانمندی های مردم و توانمند سازی جوامع محلی بویژه در راستای اهداف و وظایف سازمان جوانان هلال احمر و سازمان جنگل‌ها و مراتع جهت جلب مشارکت جوانان در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه مرتبط با فرهنگ توسعه، ترویج، حفظ و احیای منابع طبیعی تفاهم نامه همکاری امضا می شود.
وی اظهار داشت: همکاری مشترک و هم افزایی در راستای ماموریت ها و وظایف هر ۲ سازمان، ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه، ارتقای سطح علمی و فنی جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در موضوع های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری از اهداف امضای این تفاهم نامه به شمار می رود.
موسوی آشنایی و زمینه سازی جوانان علاقمند جمعیت هلال احمر استان با چالش های منابع طبیعی و محیط زیست استان و همکاری در انجام فعالیت های حفاظت و احیای منابع طبیعی، تقویت روحیه تعاون، مسئولیت پذیری اجتماعی، نوعدوستی و ترغیب جوانان به مشارکت در امور داوطلبانه و بشردوستانه در حوزه منابع طبیعی را از دیگر اهداف امضای تفاهم نامه هلال احمر با منابع طبیعی برشمرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: همکاری هلال احمر با منابع طبیعی و آبخیزداری از سال های گذشته وجود داشته وظایف و ماموریت هایی که این سازمانها دارند در خیلی از موارد موازی هم است که از جمله آن فعالیت های هلال احمر در فرهنگ سازی نهال کاری کلاسهای حفظ محیط زیست و هوای پاک مرتبط با ماموریت های ذاتی منابع طبیعی است.
موسوی تاکید کرد: برنامه های منابع طبیعی سالها است که در هلال احمر انجام می شود و این همکاری با منابع طبیعی علاوه بر مرکز استان در سطح شهرستان ها نیز وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هلال احمر علاوه بر موضوعات بیان شده در مهار آتش سوزی ها نیز در کنار منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به این همکاری نیاز بود که در سطح ملی تفاهم نامه ای توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نوشته شود تا بهانه ای باشد برنامه ها و فعالیت های مشترک سازمان یافته تر از گذشته عملیاتی شود.
موسوی با بیان اینکه تمام‌ توان را در خدمت منابع طبیعی و آبخیزداری قرار خواهیم داد، ابراز امیدواری کرد، در بخش امور جوانان هلال احمر بتوانیم نتایج و خروجی هایی داشته باشیم که مرتبط با وظایف و در راستای وظایف منابع طبیعی باشد تا به توسعه درختکاری و فرهنگ‌ حفاظت از محیط زیست را در میان جوانان نهادینه کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: با توجه به وظایف و کارهایی که بر عهده هلال احمر قرار دارد این جمعیت کمک قابل توجهی به منابع طبیعی در استان کرده است.
خلیل آقاجانلو به موضوع منابع طبیعی و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: طی سالهای اخیر به این موضوع اهمیت داده می شود که بخشی از این ناشی از اقداماتی است که در خصوص فرهنگ سازی انجام می دهیم و بخشی دیگر نیز مربوط به بلایا و اتفاقاتی است که در دنیا رخ می دهد.
وی ادامه داد: در دین ما به حفظ و نگهداری و استفاده درست از منابع طبیعی توصیه زیادی شده است و از طرفی نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع تاکید دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: باید مشارکت مردم را در حفظ و نگهداری منابع طبیعی افزایش دهیم که استفاده از ظرفیت هلال احمر موجب موفقیت در این خصوص می شود.
آقاجانلو ادامه داد: به عنوان متولی در این عرصه تلاش می کنیم بتوانیم سامانه همیاران طبیعت را طراحی کنیم و علاقه‌مندان به عنوان عضو افتخاری با منابع طبیعی همکاری کنند تا چنانچه در عرصه برای آنها اتفاقی افتاد بیمه نیز به آنها تعلق می گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش برف و غافلگیری مدیران شهری زنجان