امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان مشترک آزادگان


امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان مشترک آزادگان

تهران- ایرنا- تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

به گزارش ایرنا ، امروز (دوشنبه، دهم خردادماه) در مراسمی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان مشترک آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و پنج شرکت اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

این سه تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌ توسعه نفت و گاز پرشیا برای انجام مطالعه توسعه بخش شمالی میدان آزادگان، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پتروپارس و توسعه پترو ایران برای انجام مطالعه توسعه بخش مرکزی میدان آزادگان و شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت انرژی دانا برای انجام مطالعه توسعه بخش جنوبی میدان آزادگان امضا شد.

با انجام این مطالعات پیش‌بینی می‌شود تولید نفت از این میدان مشترک در سال های آینده تا ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

آغاز عملیات نگهداشت تولید گاز در زاگرس جنوبی

در این مراسم همچنین عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک در گستره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز با برقراری ارتباط با محل طرح در جنوب استان فارس، آغاز شد.

به گزارش ایرنا، میدان آزادگان بزرگ‌ترین میدان مشترک نفتی کشور است که با وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق و حدود ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است، نفت درجای این میدان نزدیک به ۳۲ میلیارد بشکه نفت برآورد می‌شود و با میدان مجنون عراق مشترک است.

میدان‌های هما، وراوی و تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجاورت شهرهای پارسیان، لامرد، خنج و مهر قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری