18 نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان مرکزی وجود دارد


18 نقطه پرحادثه جاده‌ای در استان مرکزی وجود دارد

اراک - ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 117 نقطه پرحادثه‌ جاده‌ای در این استان وجود داشت که در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده‌ای با برنامه چهار ساله به 18 نقطه کاهش یافته است.

«علیرضا اختری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان مرکزی با اقدامات و اجرای سامانه روشنایی در جاده‌ها در زمره سه استان برتر کشور است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای سامانه روشنایی در ۳۰ تقاطع پرخطر این استان در مدت سه سال گذشته خبرداد و گفت: تقاطع جاده‌های فرعی و اصلی ۴۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده‌ و اجرای عملیات روشنایی این نقاط در راستای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی انجام شده‌است.

اختری یادآور شد: اقدامات مناسبی در زمینه بهره گیری از ظرفیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این مدت انجام و حدود ۴۰ درصد عملیات راهداری در جاده‌های استان اکنون به‌صورت امانی در حال انجام است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولویت واگذاری اراضی ناحیه صنعتی سمقاور کمیجان با اهالی بومی است