تخریب دیگران برای اثبات خود از نظر اسلام امری مذموم است


  تخریب دیگران برای اثبات خود از نظر اسلام امری مذموم است

آیت‌الله شبستری گفت: امام رضا(ع) در کلام خود هرگز به احدی ظلم نکردند، تخریب دیگران برای اثبات خود از نظر اسلام امری مذموم است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهدی شبستری» پیش از آغاز درس خارج فقه که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: ابراهیم ابن عباس یکی از اصحاب امام رضا(ع) می‌گوید من ندیدم امام رضا(ع) در کلام خود به احدی ظلم کرده باشند، ایشان حتی در زبان هم هرگز به کسی جفا نکردند.

وی با بیان اینکه تخریب دیگران برای اثبات خود از نظر اسلام امری مذموم است، عنوان کرد: متاسفانه امروزه در تبلیغات انتخاباتی مشهود است که کاندیداها برای اثبات خود دیگری را تخریب می‌کنند به خصوص آن افتضاحی که در انتخابات آمریکا به وجود آمد و برای جهانیان وضعیت آمریکا معلوم شد.

آیت‌الله شبستری بیان کرد: گاهی دیده می‌شود که در بلاد اسلامی هم چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که برای مسلمانان مذموم است، گاهی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی یا مناظره‌ها برای اثبات خود دیگران را تخریب می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امید که در انتخابات پیش روی این وضعیت را مشاهده نکنیم، اگرچه آثار آن در فضای مجازی دیده می شود، اما در مناظره حتما باید سعی شود صحبت‌ها سبب رنج و تخریب دیگران نشود، صحیح نیست رقبا را با کلمات واقعی، دروغ یا خلاف تخریب کنیم.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایراوانی با بیان اینکه در کشور اسلامی باید اخلاق اسلامی رعایت شود، ابراز کرد: حتی در تبلیغات انتخاباتی رقبا با کمال ادب و عفت لسان صحبت کنند. حتی اینکه برخی در اثنا صحبت کردن برخی را صحبت می‌کنند اصلا درست نیست.

وی در ادامه روایت گفت: امام هشتم اگر می‌توانست حاجت کسی را برآورده کند هرگز او را رد نمی‌:رد تا جایی که می‌توانست نیاز مردم را برآورده می‌کردند. من ندیدم که امام هشتم(ع) در خنده حالت قهقهه داشته باشند خندیدن حضرت به میزان لبخند و تبسم بود، روش پیشوایان دینی نصب العین شیعیان خاندان اهل‌بیت(ع) باشد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!