قیام 15 خرداد پیوند عمیقی بین مردم و مرجعیت ایجاد کرد


قیام 15 خرداد پیوند عمیقی بین مردم و مرجعیت ایجاد کرد

رئیس حوزه علمیه علوی هیدج گفت: قیام 15 خرداد پیوند عمیقی بین مردم و مرجعیت ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، سرآغاز شکل‌گیری روند سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و افول سلطه آمریکا و استکبار جهانی در ایران است، اظهار کرد: این قیام منجر به افشای جنایت‌ها و توطئه‌های بی‌شمار رژیم پلید پهلوی و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ شد.

وی با بیان اینکه یوم‌الله ۱۵ خرداد یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی است، ادامه داد: در این روز مردم مؤمن و دیندار کشورمان برای دفاع از مرجعیت به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند.


این مدرس حوزه علمیه، با تاکید با اینکه حماسه ۱۵ خرداد، با الهام از مکتب عاشورا محقق شد، افزود: مردم تهران در این روز در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) به خیابان‌ها ریخته و قیام خونین خویش را آغاز کردند و شاه که تاج و تخت خود را در حال نابودی می‌دید، با رگبار مسلسل به جنگ ملت مظلوم رفت و تهران را در پانزدهم خرداد ۴۲ به حمام خون تبدیل کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه این قیام خونین، دستاوردهایی را نیز با خود به همراه داشت، متذکر شد: از مهم‌ترین این دستاوردها می‌توان به موضوع انتقال رهبری حرکت‌های مخالف رژیم به مذهبی‌ها، افشای چهره مزدورانه شاه، مورد توجه قرار گرفتن طرد همه قدرت‌های بیگانه از ایران و آغاز نهضت بازگشت به خویشتن در کشور اشاره کرد.

رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج با تاکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد بسترسازی برای انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این قیام پیوند عمیقی بین مردم و امام راحل ایجاد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری