کشف 4 تن مرغ خارج از شبکه توزیع در مراغه 


کشف 4 تن مرغ خارج از شبکه توزیع در مراغه 

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه گفت:  چهار تن مرغ بدون مجوز و خارج از شبکه توزیع از یک دستگاه کامیون باری در این شهرستان کشف و توقیف شد.

سرهنگ توحید فارسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون باری «فوتون» در حال تردد مشکوک شدند و در بازرسی از این خودرو این میزان گوشت مرغ قاچاق کشف شد.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان گوشت سفید بر اساس برآورد کارشناسان حدود ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شد و در این ارتباط نیز یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی مراغه بیان کرد: برخورد قانونی و قاطعانه با قاچاق و توزیع خارج از شبکه طیور با جدیت تمام در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا در ادامه عرضه مطمئن مرغ، مدل تولید قراردادی نیمچه گوشتی و زنجیره عرضه گوشت مرغ اخیرا در وزارت جهاد کشاورزی طراحی و پیشنهاد شده است که با نهایی شدن آن نقش عوامل بازار، تشکل‌ها و اصناف بیشتر می‌شود و مسئولیت تنظیم بازار مرغ در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

در این مدل تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، واحدهای بسته‌بندی، کشتارگاه‌ها، واحدهای تولید خوراک طیور، واحدهای مرغ مادر، واحدهای جوجه کشی و صنایع تبدیلی، کارفرما هستند و خدمات بهداشتی، فروش محصول مرغدار، تامین نهاده‌های تولید از جمله جوجه، نهادهای دامی و دارو با قیمت مناسب از سوی آنان در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد.

شیوه کار به این نحو است که خدمات مذکور در قالب فرم‌های قراردادی ارائه می‌شود و واحدهای مرغداری نیز مرغ را با قیمت مناسب، در زمان معین و با میزان مشخص در اختیار کارفرما قرار می‌دهد و کارفرما نیز مرغ را به وفور و در زمان مناسب به بازار عرضه می‌کند.

هم‌اکنون مرغ به اندازه کافی در حال تولید است و سود تولیدکننده و سایر عوامل نیز در بازار به خوبی دیده شده است اما انحراف‌ها و سودجویی بیش از میزان تعیین شده توسط برخی افراد سبب شده که رفاه مصرف‌کننده با مشکل مواجه شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیگر نمی‌توانم با شوهر بچه‌ ننه ام زندگی کنم / طلاق می‌گیرم + گفتگو