امام جمعه شهرکرد: رفع مشکلات ایثارگران در اولویت قرار گیرد


امام جمعه شهرکرد: رفع مشکلات ایثارگران در اولویت قرار گیرد

شهرکرد -ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم آنان ایران اسلامی از عزت و اقتداری بی‌بدیل در منطقه برخوردار است، گفت:رفع مشکلات ایثارگران باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز سه‌شنبه در دیدار با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از اجرای برنامه سفرهای استانی در راستای شناسایی و بررسی مشکلات ایثارگران، افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و رسیدگی مشکلات آنها، کمترین کاری است که یک مسوول در رسیدگی به امور ایثارگران انجام می‌دهد و باید مشکلات این خانواده‌ها در همه حوزه‌ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل مناعت طبع و نبود مطالبه‌گری، خواسته‌های شخصی خود را بازگو نمی‌کنند، گفت: با اجرای طرح سپاس و همچنین دیدار با این خانواده‌ها، باید مشکلات و مسائل آنها شناسایی و تلاش برای رفع مشکلات چند برابر شود.

نکونام اظهار داشت: مسوولان و فعالان در بنیاد شهید و امور ایثارگان باید قدر خودشان را بدانند که در عرصه خدمت به جامعه ایثارگران تلاش و فعالیت دارند و به بهترین وجه باید از این فرصت استفاده کنند که با خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به جامعه ایثارگران، عاقبت بخیری را برای خودشان رقم بزنند.

وی با اشاره به سخنان سردار شهید قاسم سلیمانی که بیان داشت، "برای شهید شدن باید شهید زندگی کرد"،گفت: همه انسانها باید شهید گونه زندگی کنند تا از برکات شهدا بهره‌مند شوند و فعالانه در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با یک نگاه مخلصانه در این عرصه فعالیت کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: خانواده شهدا و ایثارگران و به‌ ویژه جانبازان در یک شرایط خاص به سر می‌برند و باید به صورت مستمر و مداوم از آنها سرکشی و دیدار داشت تا از نزدیک مشکلات آنها را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

وی به برخی کم لطفی و بی مهری‌ها نسبت به ایثارگران و خانواده شهدا توسط مردم و یا در برخی موارد توسط برخی کارکنان ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقاد کرد و گفت: خدمت به این قشر و رفع خلاها و کاستی‌ها باید در اولویت برنامه کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.

نکونام اظهار داشت: گاهی حرکت‌ها و حرف‌ها نسبت به این جامعه نمک پاشیدن بر زخم آنهاست و همه نسبت به تکریم این قشر مسوول هستیم و متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران باید ارتباط صمیمی، گرم و محبت‌آمیز، سراسر انس و الفت با این قشر داشته باشند تا این خلا را رفع و نواقص را حل کنند.

وی گفت: گاهی کم لطفی نسبت به خانواده شهید و جانباز صورت می‌گیرد که این امر باید رفع شود و کارکنان این نهاد باید خود را خادم ایثارگران بدانند و باید با حساسیت بیشتر نسبت رفع مشکلات این جامعه و همچنین تکریم آنها تلاش شود.

امام جمعه شهرکرد، بر شنیده شدن حرف، مطالبات و تقاضاهای جامعه ایثارگران تاکید کرد و گفت: باید برای رفع مشکلات این قشر مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمام توان استفاده کنند .

به گفته وی،خدمت به جامعه ایثارگران جز ضرورت‌هاست و هرچه کار در جهت تحصیل، اشتغال و مسایل اخلاقی و معیشتی آنها انجام شود، کم است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس ۲هزار و ۴۴۰شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز