زاکانی: تحریم یک استراتژیک دقیق آمریکا برای برخورد با ملت ایران است


زاکانی: تحریم یک استراتژیک دقیق آمریکا برای برخورد با ملت ایران است

زاهدان- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحریم یک استراتژیک دقیق و انتخاب شده از طرف آمریکا برای برخورد با ملت ایران است آدم که نباید از دشمنش انتظار خوبی داشته باشد.

به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی در گفت‌وگوی انتخاباتی با مردم سیستان و بلوچستان که ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز /سه‌شنبه/ از شبکه سیمای استانی هامون پخش شد اظهارداشت: با یک انتخاباتی ما روبه رو هستیم که یک نقش سرنوشت سازی در آینده کشور و خودمان دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تاثیر را در انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد زیرا افزون‌بر ۸۵ درصد منابع در اختیار دولت است و آنچه که انسان مشاهده می‌کند زیبنده ملت شریف ایران نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اسلام عزیز، ایران متمدن، رهبری آگاه، نخبگان، جوانان پرشور و زنان همه امکانات بزرگی است که اگر ما دقت کنیم و از آنها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات فعلی را حل می کند.

وی بیان کرد: ما برخوردار از اسلام عزیز، برخوردار از تمدن با پیشینه چند هزار ساله، برخوردار از اقوام که گل‌های سر سبد ایران اسلامی هستند ما برخوردار از مذاهب و اقلیت‌های گوناگون که من همه اینها را برای خودمان یک فرصت بزرگ می‌بینم و متعجب هستم که چطور می‌شود ما یک همچین ظرفیت‌های عظیمی داشته باشیم و به آن بی‌دقتی کنیم و محصول آن بی دقتی شرایطی باشد که امروز فقر، فساد، تبعیض و بی مسکنی و مشکلات متعددی که از سوی تورم بر گرده مردم و معیشت مردم سنگینی ایجاد کند.

زاکانی ادامه داد: این تعارض را باید حل کرد و امکان حل آن تنها حضور در پای صندوق رای است.

وی بیان کرد: اولین نکته که خدمت شما عرض می‌کنم این است که پای صندوق‌های رای حاضر شوید و با رای خودتان سرنوشت این ملت را رقم بزنید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین نکته‌ای که طی کردیم و خیلی اشتباه فکر کردیم نه ما بلکه دولت موجود؛ فکر کرده که از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را حل کند.

وی تصریح کرد: تحریم یک استراتژیک دقیق و انتخاب شده از طرف آمریکا برای برخورد با ملت ایران است آدم که نباید از دشمنش انتظار خوبی داشته باشد. دشمن، دشمنی می‌کند ما باید عقل داشته باشیم و راه درست را انتخاب کنیم.

زاکانی بیان کرد: کاری که من خواهم کرد این است که نگاه کلی را تغییر می‌دهم به این صورت که ما در کشور ظرفیت‌های بیشماری داریم که باید به این ظرفیت تکیه کرد و آن را پلی برای پیشرفت و توسعه و رفع مشکلات مردم قرار داد.

وی اظهارداشت: با تورم موجود که کمر ملت را می‌شکند نباید انتظار داشت که حال و رمقی برای مردم مانده باشد برای وزیر راه و شهرسازی آن افتخار است که طی پنج تا ۶ سال هیچ مسکنی نساخته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید انتظار داشت که لبخند بر لبان مردم ایجاد کرد. مردم در فشار هستند چه باید کرد، باید این رویکرد را تغییر داد و یک رویکرد جدید را پیگیری کرد و این رویکرد این است که ما توانمندی‌های داخل را اصل قرار دهیم و از همه ظرفیت‌های منطقه و جهان برای سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

به گفته رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر این استان پیش بینی شده است.
ابوذ کوثری با بیان اینکه از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده برای انتخابات ۳۰ درصد شعبه های شهری و ۷۰ درصد شعبه های روستایی هستند افزود: در مجموع ۴۲ درصد این شعبه ها ثابت و هشت درصد نیز سیار است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در سراسر استان یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۵۰۸ نفر است.

جمعیت این استان حدود سه میلیون نفر است.
کوثری با اشاره به شمار رای اولی‌های سیستان و بلوچستان در انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی در استان برای نخستین بار پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

در حال تکمیل شدن است....


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانشگاه بین‌المللی چابهار میزبان هزار و 53 داوطلب کنکور خواهد بود