آذربایجان‌غربی میعادگاه حضوری پرشور برای ایرانی مقتدر


آذربایجان‌غربی میعادگاه حضوری پرشور برای ایرانی مقتدر

ارومیه- ایرنا- مردم آذربایجان‌غربی از پیر و جوان گرفته تا شیعه و سنی همه با هم آمده بودند تا برگ زرین دیگری را در دفتر شمال غربی ترین نقطه کشور ثبت کنند و شاهد ایرانی مقتدر باشند که این حضور پرشور، صحنه هایی زیبا از حضوری پرشور و شعور نشان داد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی در شمال غربی ترین نقطه کشور با داشتن اقوام و مذاهب مختلف امروز شاهد برگزاری انتخاباتی متفات با شور و هیجان خود بود؛ مردم در این روز با شور و شوق در پای صندوق های رأی ساعت‌ها به انتظار نشستند تا آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

یکی از این اتفاقات هیجان انگیز این بود که عروس و داماد مهابادی اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در یکی از شعب اخذ رای آغاز و آرای خود را به صندوق انداختند.

این زوج جوان مهابادی در نخستین روز زندگی مشترک خود با حضور در شعبه اخذ رای شهید بهشتی این شهرستان و در میان تشویق رای دهندگان و حاضران با انداختن آرای خود به صندوق، سهم خود را در تعیین سرنوشت کشور و آینده زندگی خود و دیگران ایفا کردند.

خانواده‌های عروس و داماد و شماری از اقوام و خویشاوندان نیز آنان را در این حرکت زیبا و فراموش نشدنی همراهی کردند.

این عروس و داماد پس از انداختن رای خود به صندوق با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی آحاد ملت در تعیین سرنوشت کشور اظهار داشتند: حضور پای صندوق رای یک وظیفه ملی است از اینرو ما تصمیم گرفتیم در نخستین روز از زندگی مشترکمان برای رای دادن در پای صندوق رای حاضر شویم.

آنها بیان کردند: هرچند امروز روز سرنوشت ساز و حساسی در زندگی شخصی ماست، اما دوست داشتیم در روز سرنوشت سیاسی کشورمان نیز با مردم همراه باشیم.

اما اشتیاق بزرگ شدن و بلوغ سیاسی و حس خوب اثرگذاری در سرنوشت، هیجان و شوق وصف ناپذیری را در قشر نوجوان به‌ویژه رای اولی ها درآذربایحان غربی به وجودآورده و آنها را فارغ از هر حاشیه ای برای مشارکت در سرنوشت خود و رسیدن به وضع مطلوب برخاسته از سنی که دارند، پای صندوق های رای کشانده است.

افزایش شور مضاعف انتخاباتی با حضور رای اولی ها

یکی از ساحت‌های مهم سند تحول بنیادین تربیت اجتماعی و سیاسی و دانش آموزان است و ورود دانش آموزان به این عرصه سیاسی به نوعی تمرین عملی برای تحقق این ساحت از ساحتهای تربیتی به شمار می آید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید برای سند تحول بنیادین و اهداف آن در زمینه تربیت اجتماعی دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شورو نشاط فضای انتخاباتی با رای اولی ها چندین برابر می شود.

مهین منافی اظهار داشت: نوجوانانی که برای نخستین بار شعور سیاسی خود را می خواهند بسنجند در واقع قدم در مسیری می گذارند که زیربنای توسعه سیاسی و همه جانبه کشور است.

وی با بیان اینکه تربیت اجتماعی و سیاسی و تقویت مسوولیت پذیری و مشارکت پذیری دانش آموزان از جمله برنامه‌های مهم بعد پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش است، اظهار داشت: به نوعی دانش آموزان را با ابزارهایی نظیر تشکل های دانش آموزی، مسوولیت دهی در بخش های اجتماعی و فرهنگی، جشنواره ها و همایش های دانش آموز محور، برگزاری برنامه های مختلف اجتماعی نظیر مناظرات دانش آموزی، انتخابات شوراها و مجلس دانش آموزی ، مسابقات فرهنگی و هنری و نقش دهی به آنان در مسئولیت های مختلف مدرسه برای مشارکت در تصمیم گیری آینده خود آماده می‌کند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۹۶ نفر در استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به پای صندوق های رأی رفته و به عنوان رأی اولی در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت خواهند داشت.

حضور مردم درپای صندوق های رای، امید دشمنان را به یاس تبدیل کرد

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امروز مردم با حضور پرشور خود درپای صندوق های رای امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند.

ماموستا "مامد کلشی نژاد" افزود: دشمنان از مدت‌ها پیش تمام سعی خود را به کار بسته بودند تا مردم را نسبت به انتخابات، دلسرد ومایوس کنند ولی امروز ملت ایران صحنه دیگری خلق کرده و با حضور پرشور خود خیال واهی دشمنان و دست نشاندگان و عمال آنها را به یاس تبدیل کردند.

وی ادامه داد: مشارکت پرشورمردم در انتخابات موجب افزایش اقتدار بین المللی کشور، در سطح جهانی شد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه دشمنان اهداف ایران اسلامی را نشانه گرفته بودند، گفت: ولی مشارکت پرشور مردم در انتخابات، موجب استحکام هرچه بیشتر ارکان نظام شده و میثاقی دوباره با آرمان های امام راحل بسته شد.

"ماموستا کلشی نژاد" اظهارداشت: همچنین این حضور به دست اندرکان و مسوولان این پیام را داد که ملت ایران با وجود مشکلات مختلف در راستای لبیک به فرامین رهبری در صحنه حاضر شدند.

متخلفان انتخاباتی به دادسرا معرفی می‌شوند

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان‌غربی گفت: متخلفان انتخاباتی با برخورد جدی مواجه و در صورت لزوم به دادسرا معرفی می‌شوند.

علی زنجانی افزود: تاکنون برخی تخلفات انتخاباتی بسیار جزئی در برخی شعب و شهرستانها رخ داده است و با متخلفان برخورد جدی شده است.

وی ادامه داد: این متخلفان در صورت لزوم به دادسرا معرفی شده‌اند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون نحوه برگزاری انتخابات عالی بوده و میزان مشارکت مردمی نیز خوب ارزیابی شده است.

زنجانی اظهار داشت: تاکنون بیش از ٨٠٠ هزار تعرفه رای در شعب اخذ رای آذربایجان‌غربی مصرف شده و با این آمار پیش‌بینی می‌شود این میزان تا ٢ برابر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند