پرواز قلب جوان مشهدی برای تپیدن در سینه دختر 13 ساله تهرانی


پرواز قلب جوان مشهدی برای تپیدن در سینه دختر 13 ساله تهرانی

حوادث رکنا:قلب اهدایی جوان 19 ساله مشهدی از طریق انتقال هوایی به تهران منتقل شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قلب جوان ۱۹ ساله مرگ مغزی مشهدی از طریق انتقال هوایی به تهران منتقل شد و نجات‌بخش دختر نوجوان مبتلا به نارسایی حاد قلبی شد.

به گزارش رکنا، دکتر علی یزدانی اظهار کرد: قلب یک جوان ۱۹ ساله مشهدی که براثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، از طریق اورژانس هوایی و همکاری اورژانس ۱۱۵ مشهد به تهران منتقل شد تا در بیمارستان شهید رجایی به یک دختر ۱۳ ساله پیوند زده شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با هماهنگی اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و هواپیمایی نیروی انتظامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی از تهران عازم مشهد شد که با انجام عملیات جداسازی قلب در مشهد، عضو اهدایی به پرسنل اورژانس ۱۱۵ پایگاه شهید هاشمی نژاد مشهد جهت انتقال به فرودگاه تحویل داده و در تهران نیز با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

همچنین رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد: این قلب اهدایی با یاری خداوند متعال، رضایت و سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی و با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.

دکتر مهدی شادنوش بابیان اینکه پیوند عضو یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه‌داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی