360 میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح آبخیزداری در استان مرکزی پیش‌بینی شد


360 میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح آبخیزداری در استان مرکزی پیش‌بینی شد

اراک - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 360 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، کنترل فرسایش، رسوب و آبخوان داری امسال برای این استان پیش‌بینی شد.

«رضا عظیمی» روزیکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار از محل منابع ملی به‌منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری، کنترل فرسایش، رسوب و سیل در سطح ۳۶ هزار هکتار از حوزه آبخیز استان مرکزی پیش‌بینی شده‌ است.

وی ادامه داد: عملیات گابیون‌بندی، اجرای بند خاکی، عملیات بیولوژیکی، مراقبت و نگهداری و مرمت سازه‌های بتنی امسال در استان انجام می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آخوان‌داری سالانه کنترل یک تن فرسایش خاک در هر هکتار از این اراضی را به همراه دارد.

عظیمی ،میانگین فرسایش سالانه خاک در هر هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی را ۱۲ و پنج دهم تن عنوان کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری سال گذشته در اراضی آبخیز این استان کاهش یک و نیم تنی در هر هکتار را به همراه داشته‌ است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در اراضی آبخیز استان مرکزی کاهش اثرات و تاب آوری در برابر خشکسالی می شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران