طرح مکان‌یابی مدارس استان سمنان تیرماه بهره‌برداری می‌شود


طرح مکان‌یابی مدارس استان سمنان تیرماه بهره‌برداری می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: طرح مکان‌یابی فضاهای آموزشی به عنوان ابزاری برای تحقق عدالت آموزشی در استان تیرماه بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید هژبری روز یکشنبه در نشست کارگروه استقرار مکان یابی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان سمنان افزود: طرح مکان‌یابی در سمنان به عنوان یکی از استانهای آزمایشی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این طرح به عنوان یکی از اولویت های اساسی استان به طور ویژه مورد پیگیری قرار می گیرد و پیش بینی می شود این طرح در تیر ماه به بهره برداری برسد.

هژبری تاکید کرد: مکان‌یابی ابزاری برای شناسایی پراکنش فضاهای آموزشی متناسب با نیازها است و در ساخت مدارس و ایمنی دانش آموزان در برابر حوادث طبیعی تاثیر قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به این که این طرح در استان سمنان در حال جمع بندی و تدوین برنامه آموزشی و اجرا است گفت: کلیه اطلاعات و داده های مکانی دریافت و به‌روزرسانی سامانه شناسنامه های فنی مدارس انجام شد.

هژبری ادامه داد: ارتباط سامانه HRM با شناسنامه فنی فضاها به خوبی برقرار شد و در حال صحت‌سنجی و میزان ارتباط در دست بررسی است.

۸۴ طرح ناتمام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان شامل ۶۵۱ کلاس درس با ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا، سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است که در صورت افتتاح و بهره‌برداری ۱.۲۵ مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه می‌شود و این سرانه در استان به عدد ۸.۳۳ که استاندارد است نزدیک می‌شود.

استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد ۱۲۷‌ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یکهزار و ۸۳ مدرسه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند