95 هکتار از اراضی کشاورزی مراغه به آبیاری نوین مجهز می‌شود


95 هکتار از اراضی کشاورزی مراغه به آبیاری نوین مجهز می‌شود

مراغه- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی مراغه گفت:  امسال حدود 95 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

اسماعیل کریمی‌اصل روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح‌ها در راستای بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بازده محصولات تولیدی در اراضی کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون طرح‌های آبایری قطره ای و بارانی در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده و در سایر اراضی نیز تا پایان سال به بهره‌بردرای خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری شامل بارانی و قطره‌ای حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز از سوی دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای به ازای هر هکتار پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اظهار داشت: همچنین برای اجرای طرح آبیاری بارانی در اراضی کشاورزی نیز به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح‌های آبیاری نوین در ۱۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی مراغه اجرا شد، بیان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری علاوه صرفه‌جویی در مصرف آب زمینه‌ساز افزایش تولید خواهد بود.

کریمی ادامه داد: در این شهرستان تاکنون چهار هزار و ۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین قطره‌ای و بارانی مجهز شده است.

مراغه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی شمال‌غرب کشور ۲۱ هزار هکتار باغ دارد و بیشترین میوه آذربایجان‌شرقی به میزان چهار هزار تن در این شهرستان تولید می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر فرهنگ: دولت سیزدهم سرمایه اجتماعی را به واسطه روحیه جهادی تقویت کرد