حیات وحش خلخال کم نظیر است


حیات وحش خلخال کم نظیر است

اردبیل- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:طبیعت وحیات وحش خلخال در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش ایرنا ،فرهاد ابراهیمی روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: طبیعت بکر و کم نظیر منطقه و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری شاخص در آن، موهبتی است که در اختیار مردم این شهرستان قرار گرفته و حفظ آن نیازمند مشارکت مردم و همکاری مسئولان سایر دستگاه های اجرایی دخیل با اداره حفاظت محیط زیست است.
وی با اشاره به وجود منطقه بزرگ حفاظت شده آق‌داغ در خلخال به وسعت 88 هزار هکتار،افزود: این امر اهمیت مسئولیت حفاظت محیط زیست در این شهرستان را دو چندان کرده است .

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازی اظهار کرد: اطلاع رسانی از موقعیت مناطق و هشدارهای به موقع صورت گرفته از سوی اصحاب رسانه موجب شده تا تخلفات زیست محیطی کاهش یافته و فرهنگ آشتی با طبیعت جایگزین برخوردهای خشن با محیط زیست شود.

در این مراسم فریدون بابایی فرماندار خلخال نیزبا اشاره به اهمیت حفاظت از داشته‌های طبیعی و زیست محیطی این شهرستان از تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست خلخال در حفظ و صیانت از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در مناطق مختلف این شهرستان قدردانی کرد.

وی گفت: انتظار می‌رود مسئول جدید اداره حفاظت محیط زیست خلخال در کنار تلاش برای حفظ عرصه‌های طبیعی و تشدیدبرخورد با متخلفان شکار صید غیر مجاز در حمایت از متقاضیان و مجریان طرح‌های تولیدی و اشتغال زای منطقه با نظر مثبت تلاش کند =.

در این مراسم با تقدیر از تلاش مهدی کسایی رئیس سابق اداره حفاظت محیط زیست خلخال امین شکوری مقدم به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی و منصوب شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ فرشاد محمدی رفیق دور نزدیک