هزینه‌های محوله به کارفرمایان سبب کاهش چرخه تولید می‌شود


دبیر کل عالی کارفرمایی کشور گفت: اثرات منفی تحمیل هزینه‌های جانبی بر کارفرمایان را می‌توان در کاهش چرخه تولید شاهد بود.

حمیدرضا سیفی دبیر کل عالی کارفرمایی کشور درباره آسیب‌های تحمیل هزینه‌های اجباری بر کارفرمایان، اظهار کرد: هرچه هزینه‌های جانبی را بر کارفرمایان تحمیل کنند، آن وقت نرخ تمام شده برای کارفرما و محصول بالا می‌رود و فروش کاهش پیدا می‌کند و تبعات آن را کارگر باید تحمل کند، چرا که کارفرما چاره‌ای ندارد.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده برای خرید و فروش کالا، مالیات عملکرد برای استفاده بنگاه‌ها و مالیات تکلیفی نیز بر حقوق و دستمزد اعمال می‌شود که دستگاه‌های دولتی زمانی که میزان مالیات تکلیفی را تعیین می‌کنند، می‌توانند بر مالیات عملکرد هم عدد ثابتی را در نظر بگیرند.

دبیر کل عالی کارفرمایی کشور با اشاره به اینکه تشریفات اداری و ساختاری از سیستم کارفرمایی کنار زده شود، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ مالیات عملکرد ۲۵ درصد است که می‌تواند کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی داشته باشد.

سیفی با بیان اینکه مبلغ پرداخت بیمه سازمان تامین اجتماعی برای کارفرمایان ۲۳ درصد است، افزود: کارفرما در قبال پرداخت ۲۳ درصد از بیمه کارگر هیچ مزایایی را از دولت دریافت نمی‌کند، در صورتی که اگر لیست بیمه را پرداخت نکند مشمول جریمه خواهد شد.

سیفی گفت: اثرات منفی تحمیل هزینه‌های جانبی بر کارفرمایان را می‌توان در کاهش چرخه تولید شاهد بود و این امر مهم است تا یک تخفیفی در حوزه بیمه و مالیات برای کارفرما‌یان در نظر گرفته شود و عدد ثابتی را برای آن تعیین کنند و تشریفات اداری که سبب بالا رفتن هزینه‌های تحمیلی به کارفرما می‌شود را حذف کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل