شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی


شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی

پرسپولیس در شبی که میانه زمین را به گل گهر واگذار کرد، با شوت های سرکش هافبک هایش 3 امتیاز را کسب...

در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، پرسپولیس و گل گهر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش طرفداری؛ پرسپولیس با این ترکیب وارد میدان شد:

حامد لک، محمدحسین کنعانی، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و شهریار مغانلو

شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی

همچون بازی های گذشته، حامد لک گلر پرسپولیس بود، زوج محمدحسین کنعانی زادگان و سیدجلال حسینی در قلب دفاع پرسپولیس حضور داشتند، مهدی شیری دفاع راست و سعید آقایی دفاع چپ پرسپولیس بود، میلاد سرلک و احمد نوراللهی دو هافبک دفاعی پرسپولیس بودند، مهدی ترابی و احسان پهلوان وینگرهای پرسپولیس بودند و امید عالیشاه و شهریار مغانلو نیز در خط حمله حضور داشتند.

در آن سوی میدان امیر قلعه نویی با 5 دفاع بازی را آغاز کرد و سعی داشت تا با تعداد زیاد نفرات دفاعی، اجازه گلزنی به سرخ ها را ندهد اما اشتباه مدافع راست سیرجانی ها، باعث شد که پرسپولیس به سرعت به گل برسد و نقشه های ژنرال نقش بر آب شود.

هنوز چیزی از گل پرسپولیس نگذشته بود که خلاقیت مهدی ترابی باعث شد که پرسپولیس به گل دوم برسد. مهدی ترابی همچون بازی فصل گذشته برابر گل گهر، موفق شد روی یک حرکت در عرض و شوت محکم و فنی به گوشه دروازه، گلزنی کند.

این دومین تلاش مهدی ترابی در این بازی بود که به گل تبدیل شد. او دقایقی قبل از این گل نیز یک بار تلاش داشت با همین شیوه در عرض حرکت کند و گلزنی کند اما موفق نشده بود. به نظر می رسید که او از قبل برای زدن چنین گلی کار کرده بود و منتظر چنین فرصتی بود.

شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی

گل تکراری، بلای جان تیم یحیی

پس از گل دوم پرسپولیس، گل گهر سیرجان به حملات خود افزود و موفق شد گل نخست را به ثمر برساند. یک خطا در سمت راست زمین برای گل گهر گرفته شد، احمدرضا زنده روح پشت توپ ایستاد و با یک سانتر دقیق موفق شد توپ را روی سر یونس شاکری ارسال کند و او با یک ضربه سر دقیق موفق شد گل تیمش را به ثمر برساند.

این چندمین باری است که پرسپولیس اینگونه گل می خورد. در لیگ قهرمانان آسیا نیز الریان و گوای هند موفق شدند همینگونه به پرسپولیس گلزنی کنند. گل الریان که دقیقا عین همین گل گل گهر بود و حالا هواداران پرسپولیس با هر ضربه آزادی که برای رقبا گرفته می شود، تن و بدن شان می لرزد. یحیی گل محمدی و کادرش هنوز موفق نشده اند که این مشکل را رفع کنند. حامد لک نیز در این نوع صحنه ها مطمئن نشان نداده است. حالا که پرسپولیس به این نقطه ضعف بزرگ را دارد، شاید هافبک های تیم نیز باید دقت بیشتری به خرج بدهند و از دادن خطا در زمین خودی و در دو سوی زمین پرهیز کنند.

شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی

شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی

در نیمه دوم بازی، این گل گهر بود که برتر بازی کرد. امیر قلعه نویی با تعویض هایش، میانه زمین را به کل از پرسپولیس گرفت و احمد نوراللهی و میلاد سرلک در جنگ میانه زمین برابر هافبک های پرسپولیس بازی را واگذار کردند.

امیر قلعه نویی همچنین با آوردن دو مهاجم نوک، با سه مهاجم سر زن و تمام کننده، سعی در جبران نتیجه داشت و این کار را برای مدافعان پرسپولیس حسابی سخت کرده بود اما حامد لک در نیمه دوم بهتر کار کرد و در چند صحنه مانع از گلزنی سیرجانی ها شد.

در آن سوی میدان یحیی گل محمدی با آوردن عیسی آل کثیر و مهدی عبدی سعی کرد که در خط حمله تیمش سرعت ایجاد کند اما خستگی هافبک های این تیم، باعث شد که توپ زیادی به مهاجمان پرپسولیس نرسد.

در آخرین دقایق بازی نیز باز هم یک شوت گره از کار پرسپولیس باز کرد. به نظر می رسد که آنالیزورهای پرسپولیس تاکثیر ویژه ای بر شوت زدن به علیرضا حقیقی کرده بودند، چرا که احمد نوراللهی نیز یک بار دیگر در نیمه دوم اقدام به شوت زنی کرده بود که توپش به تیر دروازه خورد، همچنین میلاد سرلک یک شوت زد که مدافعان گل گهر برگشت دادند و در نهایت شوت دوم نوراللهی در آخرین دقایق بازی، خیال یحیی و هواداران پرسپولیس را راحت کرد.

پرسپولیس این بازی را برد اما نقاط ضعف این تیم پابرجا است و شاید بازگشت نعمتی، امیری و کامیابی نیا بتواند این نقاط ضعف را پوشش دهد. خصوصا بازگشت امیری می تواند سرعت بیشتری در خط حمله پرسپولیس ایجاد کند یا بازگشت کمال کامیابی نیا می تواند معادله میانه زمین را به سود پرسپولیس حل کند.

شوت هایی دقیقی که نقاط ضعف پرسپولیس را پوشش دادند / تحلیل بازی


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگرانی رئال: اعجوبه برزیلی نیامده مصدوم شد