رئال مادرید 2.1 میلیون یورو از انتقال اشرف حکیمی به پاری سن ژرمن دریافت می کند


رئال مادرید 2.1 میلیون یورو از انتقال اشرف حکیمی به پاری سن ژرمن دریافت می کند

اینتر باید 2.1 میلیون یورو بابت حق رشد اشرف حکیمی به رئال مادرید بپردازد. 

همه چیز آماده امضای قرارداد اشرف حکیمی با پاری سن ژرمن است. مدافع راست مراکشی اینتر تابستان گذشته از رئال مادرید خریداری شد و با سود خوبی به پاری سن ژرمن فروخته می شود اما رئال مادرید هم حق رشد دریافت خواهد کرد.

به گزارش آ اس، بر اساس قوانین فیفا، باشگاه هایی که جوانان را بین 12 تا 23 سالگی پرورش می دهند تا 5 درصد از رقم انتقال های بعدی آنها را دریافت خواهند کرد و هر چه سال های حضور این بازیکن جوان در باشگاه بیشتر باشد، سهم آنها بیشتر به 5 درصد نزدیک می شود. در مورد اشرف حکیمی، او تابستان گذشته با 40 میلیون یورو راهی اینتر شد و به نظر می رسد با رقم حدود 70 میلیون یورو به پاری سن ژرمن می پیوندد. با توجه به حضور اشرف حکیمی بین 12 تا 19 سالگی در رئال مادرید، کهکشانی ها 60 درصد از حق رشد کامل او را دریافت می کنند. این یعنی 60 درصد از 5 درصد کامل برای یک انتقال 70 میلیون یورویی. بدین ترتیب، مادریدی ها 2.1 میلیون یورو از رقم انتقال را دریافت می کنند.

با این حال، رئال مادرید با این انتقال، امتیاز خرید اشرف حکیمی را از دست می دهد. در قرارداد بین رئال مادرید و اینتر، بند بازخرید برای رئال مادرید وجود ندارد اما ذکر شده که اینتر هر رقم پیشنهادی را برای فروش او دریافت کند، رئال مادرید این اولویت را دارد که با همان رقم اشرف را بخرد. طبق بند قرارداد، اینتر به رئال مادرید اعلام کرده که آماده است تا اشرف حکیمی را با رقم 70 میلیون یورو به پاری سن ژرمن بفروشد. مادرید ها 72 ساعت وقت دارند تا تصمیم بگیرند می خواهند با همین رقم اشرف را بخرند یا خیر و با توجه به عدم علاقه آنها، انتقال به پاری سن ژرمن صورت می پذیرد.

رئال مادرید قبلا هم این حق رشد را دریافت کرده است. مثلا آنها از انتقال خاوی گارسیا به رئال بتیس، 60 هزار یورو دریافت کرد و ارقام کمی هم از انتقالات پیشین این بازیکن دریافت کرده بود. آنها همچنین در سال 2011 از انتقال خوان ماتا به چلسی، 530 هزار یورو دریافت کردند. قبلا ارقامی هم از انتقال های موراتا، نگردو، مارکوس آلونسو، دی توماس و چندین بازیکن دیگر به رئال مادرید رسیده بود زیرا این یک قانون در فیفا است اما انتقال اشرف حکیمی با رقم بالا و حضور نسبتا طولانی او در آکادمی رئال مادرید، مبلغ قابل توجه 2.1 میلیون یورو را به کهکشانی ها می رساند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟