تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!


تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

استقلال _ تراکتور همواره یکی از جذاب ترین دیدار های باشگاهی فوتبال ایران است و به بهانه بازی این دو تیم در...

به گزارش طرفداری، استقلال و تراکتور فردا در هفته بیست و ششم لیگ بیستم به مصاف هم می روند. شاید اگر به قبل از دهه 80 بر می گشتیم نمی توانستیم بازی ای را بیابیم که از لحاظ حساسیت با بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس برابری کند. پس از دهه 80 با اوج گیری تیم های مختلف قدرت های مختلفی برای رقابت جذاب با استقلال و پرسپولیس به وجود آمدند که هوادار فوتبال را هنگام تماشای بازی این تیم ها با یکی از دو تیم آبی یا قرمز به مرز جنون برساند. روزی که هواداران تراکتور نیمی از استادیوم آزادی را تسخیر کردند برای ما اثبات شد این فقط دربی تهران نیست که می تواند استادیوم آزادی را به دو قسمت مساوی آبی و قرمز تبدیل کند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!دیدار استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی

استقلال و تراکتور همواره یکی از جذاب ترین جدال های فوتبال ایران است. روزگاری نه چندان دور که تماشاچی به ورزشگاه می آمد، این بازی کمتر از دربی اهمیت نداشت... بازی روز دوشنبه این دو تیم بهانه ای شد تا گریزی بر بخشی از دیدار های جذاب سالیان اخیر این دو تیم بزنیم:

جدول رقابت های استقلال و تراکتور در لیگ خلیج فارس
اسامی تیم ها بازی برد باخت مساوی
استقلال 25 8 9 8
تراکتور 25 9 8 8
* در این جدول رقابت های جام حذفی لحاظ نشده است تیم های سمت راست میزبان هستند

لیگ برتر اول

این دو تیم اولین بازی لیگ برتری خود را در لیگ اول برگزار کرده اند. هر دو بازی لیگ اول را استقلال برد. در پایان آن فصل تراکتور به لیگ دسته اول سقوط کرد و ۸ سال دور از سطح اول فوتبال بود.

بازی رفت: استقلال ۴-۰ تراکتور 1380/9/2 گل ها: فرزاد مجیدی، یدالله اکبری، سیروس دین محمدی و محمد نوازی بازی برگشت: تراکتور ۰-۱ استقلال 1380/12/26 گل: فراز فاطمی

پس از سقوط تراکتور به لیگ یک این دو تیم تا لیگ نهم با هم بازی نکردند. بازگشت تراکتور به لیگ برتر صحنه های باشکوهی برای فوتبال ایران را رقم زد و قرمز های تبریز نشان دادند که این فقط دربی نیست می تواند استادیوم را به دو قسمت آبی و قرمز تبدیل کند.

لیگ برتر نهم

بازی رفت: تراکتور ۱-۱ استقلال 1388/06/22 گل ها: فرهاد مجیدی (استقلال) و محمد ابراهیمی (تراکتور)

این دیدار اولین تقابل لیگ برتر دو تیم پس از سال ها بود و قرار بود دو تیم در ماه رمضان به مصاف هم بروند. در این بازی به تماشاگران اجازه داده شد که با خود بطری های را به استادیوم ببرند و همین قضیه باعث شد تا هواداران در مقاطع مختلف بازی سمت بازیکنان و مسئولان بطری پرت کنند. قبل از آغاز بازی هم حواشی ای به دلیل نشستن هواداران تراکتور پشت نیمکت استقلال به وجود آورد. مدیر باشگاه استقلال هم مجبور شد تا در کنار هواداران بنشیند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

فرهاد مجیدی در این دیدار با ضربه سر برای استقلال گل زد و پس از این گل مثل همیشه به سمت هواداران خودی رفت اما در هنگام شادی گل سنگی که از سوی هواداران پرتاب شده بود به سرش برخورد کرد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

این بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

بازی برگشت: استقلال ۲-۲ تراکتور 1388/10/25 گل ها: فرهاد مجیدی و حنیف عمران زاده (استقلال) و مهرداد پولادی و مصطفی اکرامی (تراکتور)

قبل از این دیدار نظرسنجی ای در برنامه نود انجام شده بود و هواداران تراکتور معتقد بودند که نتایج این نظرسنجی صحت ندارد و به همین دلیل این اتفاق باعث شد تا در بازی این تیم در ورزشگاه آزادی چیزی حدود 40 هزار هوادار تراکتور به ورزشگاه آزادی بیایند تا استادیوم به دو نیمه آبی و قرمز تقسیم شود.

گل اول بازی را مهرداد پولادی، بازیکن سابق استقلال از روی یک شوت از راه دور وارد دروازه استقلال کرد، فرهاد مجیدی در همان نیمه اول این گل را جبران کرد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در نیمه دوم مسابقه هم مصطفی اکرامی روی اشتباه وحید طالب لو دروازه استقلال را باز کرد و حنیف عمران زاده هم گل دوم استقلال را به ثمر رساند تا این بازی با نتیجه 2-2 مساوی به پایان برسد.

لیگ برتر دهم

رفت: تراکتور ۱-۱ استقلال 1389/8/2 گل ها: میلاد میداوودی (استقلال) و کرار جاسم (تراکتور)

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

بازی رفت لیگ دهم این دو تیم در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد و با نتیجه 1-1 مساوی به پایان رسید.در این دیدار میلاد میداوودی برای استقلال و کرار جاسم برای تراکتور گل زدند البته فرزاد آشوبی هم در دقیقه 90 از استقلال اخراج شد.

برگشت: استقلال ۱-۲ تراکتور 1390/1/21 گل ها: سیدمهدی سیدصالحی (استقلال) و محمد نصرتی و کرار جاسم (تراکتور)

محمد نصرتی گل زود هنگامی را در دقیقه 6 برای تراکتور به ثمر رساند. استقلالی‌ها در دقیقه 34 به وسیله سیدمهدی سیدصالحی به گل تساوی دست یافتند، نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم عباس محمدی دروازه‌بان تراکتور ستاره تیمش در این بازی بود که چندین بار استقلالی‌ها را در زدن گل دوم ناکام گذاشت. تنها چند دقیقه به پایان بازی مانده بود که تراکتورسازی در موقعیتی خوب پشت محوطه جریمه استقلال صاحب یک ضربه آزاد شد که کرار جاسم با شوت زیبای خود این توپ را به گل دوم و پیروزی بخش تراکتورسازی تبدیل کرد تا شاگردان کمالوند به سه امتیاز شیرین در ورزشگاه آزادی دست پیدا کنند. فراز کمالوند پس از پیروزی تیمش سجده شکر به جا آورد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ یازدهم

رفت: استقلال ۲-۳ تراکتور 1390/6/18 گل ها: فرهاد مجیدی و مجتبی جباری (استقلال) و سیدمحسن حسینی و احمد آل نعمه و فلاویو لوپز (تراکتور)

این دیدار در هفته ششم لیگ یازدهم برگزار شد و علاوه بر حساسیت های همیشگی اش به دلیل تقابل استقلال پرویز مظلومی و امیر قلعه نویی پر از حواشی بود، فرهاد مجیدی که گل اول استقلال را به ثمر رساند سمت نیمکت تیم مهمان رفت و در مقابل دیدگان امیر قلعه نویی با انگشتانش عدد 7 را نشان داد. سید محسن حسینی در دقیقه 41 دیدار از سانتری که از سمت راست محوطه جریمه استقلال صورت گرفت، استفاده کرد و با ضربه‌ای محکم، دروازه استقلال را گشود و بازی را به تساوی کشاند. در سومین دقیقه وقت اضافه نیمه نخست، ضربه کرنر به روی دروازه استقلال فرستاده شد که احمد آل نعمه با ضربه‌ای سر دومین گل تراکتور را به ثمر رساند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در دقیقه 65 جباری روی اشتباه مدافع تراکتور دروازه تراکتور را باز کرد اما این پایان کار نبود و در دقیقه 84، فلاویو لوپز از ضربه ایستگاهی که از سمت چپ به روی دروازه استقلال فرستاده شد استفاده کرد تا برای سومین بار دروازه استقلال در این بازی گشوده شود. پس از بازی هم مهاجم خارجی تراکتور مقابل هواداران تراکتور رقص آذری کرد. این بازی قبل از دربی برگزار شده بود و مظلومی پس از این دیدار قول داد که دربی را ببرد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

برگشت: تراکتور ۰-۲ استقلال 1390/11/9 گل ها: مجتبی جباری ۲ گل

در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان آبیی پوشان توانستند با دو گل دقایق 43 و 94 مجتبی جباری، که هر دو از روی نقطه پنالتی بود قرمز های تبریز را شکست دهند. محسن ترکی داور این دیدار در دقیقه 43 احسان حاج صفی را اخراج کرد و در دقایق 43 و 4+90 هم دو ضربه پنالتی برای آبی ها اعلام کرد تا هواداران به شدت به قضاوت ترکی اعتراض کنند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

بارش برف هم که باعث تجمع برف روی صندلی ها شده بود به ابزار خوبی برای هواداران تبدیل شد و تماشاگران تراکتور با گلوله برف تیم استقلال و تیم داوری را مورد اصابت قرار می دادند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ دوازدهم

رفت: تراکتور ۲-۰ استقلال 1391/7/29 گل ها: فلاویو لوپز و میلاد فخرالدینی

این بار نوبت حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال بود. البته امیر فلعه نویی به دلیل شکستن پایش در این دیدار تیم را همراهی نکرد. نکته دیگر این دیدار هم گل زنی دو باره فلاویو لوپز مقابل استقلال بود.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

برگشت: استقلال ۱-۰ تراکتور 1391/12/18 گل: جواد نکونام

این دیدار که در هفته 29 رقابت های لیگ برگزار می شد برای قهرمانی استقلالی ها بسیار تاثیر گذار بود و آبی ها می توانستند با برد در این بازی صدرنشین لیگ بمانند. استقلالی ها که بازی رفت را با نتیجه 2-0 به تراکتور باخته بودند در دقیقه 31 با گل جواد نکونام از رقیب پیش افتادند اما در دقیقه 39 با ضربه ای که آرش برهانی به صورت بازیکن تراکتور زد از زمین اخراج شد. استقلالی ها با این که بیشتر بازی 10 نفره بودند اما این برتری را حفظ کردند.

پس از این دیدار برهانی 2 جلسه، عمران زده یک جلسه و استقلال هم یک جلسه از حمایت هوادارانش در یک بازی خانگی محروم شد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ سیزدهم

رفت: تراکتور ۱-۱ استقلال 1392/8/17 گلها: آرش برهانی (استقلال) و سعید دقیقی (تراکتور)

گل استقلال را در این بازی آرش برهانی در دقیقه 2 به ثمر رساند. در این صحنه توپ پس از پرتاب اوت در یک رفت و برگشت به تیموریان رسید و این بازیکن هم توپ را به سمت دروازه ارسال کرد. آرش برهانی که در این لحظه جاگیری بسیار خوبی داشت، توپ را وارد دروازه میزبان کرد. گل تراکتورسازی را نیز سعید دقیقی در دقیقه 66 وارد دروازه استقلال کرد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

برگشت: استقلال ۱-۳ تراکتور 1393/1/22 گل ها: حنیف عمران زاده (استقلال) و فرشاد احمدزاده، محمد نصرتی و کریم انصاری فرد (تراکتور)

در این دیدار استقلال با پذیرفتن شکست سه بر یک برابر تراکتور از کسب سهمیه لیگ قهرمانان محروم شد و این در حالی بود که آبی ها قبل از شروع بازی شانس قهرمانی داشتند. دیدار گل های این دیدار را برای تراکتورسازی فرشاد احمدزاده، محمد نصرتی و کریم انصاری فرد در دقایق 30، 52 و 74 و برای استقلال عمران زاده در دقیقه 43 به ثمر رساندند.

آبی پوشان از فصل 85-86 که با چهارم شدن از آسیایی شدن باز ماندند، همواره در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته اند. این تیم بعد از شش دوره حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا از دوره بعدی این رقابت ها بازماند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ چهاردهم

رفت: تراکتور ۲-۲ استقلال 1393/8/16 گلها: آرش برهانی و امیر حسین صادقی (استقلال) و شاهین ثاقبی و ادینیو (تراکتور)

این بازی هم برای استقلال در فضای پیش دربی برگزار شد و آبی ها با گل دقیقه آخری امیرحسین صادقی از شکست گریختند. در دقیقه 63 این دیدار شوت دیدنی برهانی از گوشه محوطه جریمه تراکتور به گل نخست آبی‌ پوشان تبدیل شد. در دقیقه 74 سامان شاهین ثاقبی با یک شوت زیبا موفق شد کار را به تساوی بکشاند و در دقیقه 86 ادینیو تیر خلاص را به استقلال زد. حرکت او با اشتباه بچگانه عمران‌زاده و مگویان همراه شد تا بازی دو بر یک به سود تراکتور شود و در ادامه تلاش شاگردان قلعه‌نویی برای به تساوی کشاندن کار افزایش یافت و پاس خوب عمران‌زاده به صادقی در آخرین ثانیه های بازی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با لک قرار داد و ضربه چیپ او موجب شد تا این دیدار دو بر دو مساوی شود.

برگشت: استقلال ۱-۴ تراکتور 1394/2/20 گل ها: امید ابراهیمی (استقلال) و سامان نریمان جهان ۳ گل و ادینیو

تراکتوری ها در کورس قهرمانی بودند و با پیروزی در این دیدار می توانستند یک قدم به قهرمانی نزدیک شوند. استقلال که فصل گذشته هم با امیر قلعه نویی حتی نتوانسته بود سهمیه را کسب کند در این فصل هم شرایط خوبی نداشت و در این دیدار هم با نتیجه 3-1 باخت تا بازی هفته آخر مقابل پرسپولیس برای این تیم تشریفاتی باشد.

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق استقلال در این دیدار هم گل زد و هم حرکات عجیبی را با هواداران تراکتور مقابل دیدگان آبی ها انجام می داد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در پایان این فصل تراکتور نتوانست به قهرمانی برسد و سپاهان در اصفهان به قهرمانی رسید.

لیگ پانزدهم

رفت: تراکتور ۰-۰ استقلال 1394/9/22

پس از نتایج ضعیف قلعه نویی با استقلال در لیگ پانزدهم، این سرمربی هدایت تراکتور را برعهده گرفت و روی نیمکت استقلال هم پرویز مظلومی حضور داشت تا جدال مظلومی - قلعه نویی حساسیت های این فصل را افزایش دهد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

برگشت: استقلال ۲-۳ تراکتور 1394/10/1 گلها: امین حاج محمدی و سجاد شهباززاده (استقلال) و آگوستو سزار، سروش رفیعی و آلویس نانگ (تراکتور)

بیراه نگفته ایم اگر ادعا کنیم قلعه نویی تک و تنها قهرمانی را از استقلال در لیگ پانزدهم گرفت. استقلال با پیروزی در این دیدار می توانستند با یک پیروزی در هفته پایانی قهرمان شوند اما قرار نبود استقلال در این دیدار پیروز شود.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در ابتدای دیدار مهدی رحمتی در صحنه ای که بازی متوقف شده بود به داور بازی گفت قلعه نویی کنار زمین چرا اعتراض می کند و هواداران را هم علیه این سرمربی تحریک کرد و همراه با فحاشی هواداران برای سرمربی تراکتور زبانش را بیرون آورد.

در نیمه اول امین حاج محمدی دروازه تراکتور را باز کرد. در دقیقه 21 این دیدار تراکتوری ها گل تساوی را به ثمر رساندند. آگوستو سزار از شلوغی مقابل دروازه استقلال استفاده لازم را برد و توپ را از کنار تیرک عمودی به گل تبدیل کرد تا روی اشتباه رحمتی دروازه استقلال باز شود. در این صحنه مهدی رحمتی هنگام جمع کردن توپ روی پشت حاج محمدی فرود آمد و پس از زمین خوردن توپ از دستش رها شد...

پس از این گل سروش رفیعی روی پاس فرزاد حاتمی دروازه استقلال را باز کرد تا کابوس آبی ها کامل شود در ابتدای نیمه دوم سجاد شهباززاده روی ارسال خسرو حیدری دروازه تراکتور را باز کرد تا آبی ها امیدوار شوند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در ادامه این نیمه و در دقیقه 79 اشتباه عجیب و مهلک امین حاج محمدی کار دست استقلال داد و نانگ از این اشتباه استفاده کرد و به راحتی دروازه استقلال را برای بار سوم باز کرد تا حساب کار سه بر دو شود. بازی با این نتیجه به پایان رسید و پس از بازی هواداران روی سکو ها درگیر شدند و در میانه زمین هم رحمتی قصد کتک زدن کادر فنی تراکتور را داشت...

لیگ شانزدهم

رفت: استقلال ۱–۲ تراکتور 1395/9/19 گلها: کاوه رضایی (استقلال) و فرزاد حاتمی ۲ گل (تراکتور)

در هفته سیزدهم لیگ برتر تیم های استقلال و تراکتور با هم بازی کردند و این دیدار در حالی برگزار شد که استقلال علیرضا منصوریان وضعیت جدولی خوبی نداشت.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

کاوه رضایی روی پاس اشتباه محمدرضا اخباری دروازه تراکتور را باز کرد و آبی ها خیلی زود از رقیب خود پیش افتادند اما در نیمه دوم فرزاد حاتمی دو بار دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا شرایط برای استقلال بحرانی تر شود. قبل از گل اول تراکتور هواداران استقلال به سمت بازیکنان این تیم پرتقال پرتاب کردند.

برگشت: تراکتور ۱-۰ استقلال 1396/1/31 گل: محمد ابراهیمی

این دیدار در حالی برگزار شد که دو تیم بر سر کسب جایگاه دوم لیگ با هم رقابت داشتند و تراکتور توانست این دیدار را با نتیجه 1-0 ببرد ولی در پایان فصل استقلال در جدول دوم شد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ هفدهم

رفت: استقلال ۱-۰ تراکتور 1396/5/20 گل: سرور جپاروف

استقلال قبل از این بازی، مقابل صنعت نفت آبادان مغلوب شده بود و برای فرار از بحران به این پیروزی نیاز داشت.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

پنجره تراکتور برای این فصل بسته بود و به همین دلیل این تیم توانایی خرید بازیکن جدید نداشت و تضعیف شده بود و هدایتش به یحیی گل محمدی سپرده شده بود.

استقلال این بازی را با شوت جپاروف برد.

برگشت: تراکتور ۰-۰ استقلال 1396/10/15

سرمربیان دو تیم برای این بازی نسبت به دیدار رفت شان تغییر کرده بودند.

روی نیمکت استقلال وینفرد شفر و روی نیمکت تراکتور هم ارطغرول ساغلام حضور داشت. این دیدار با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

لیگ هجدهم

رفت: استقلال ۳-۰ تراکتور 1397/5/19 گل ها: علی عبدالله زاده (گل به خودی)، مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی

حضور جان توشاک روی نیمکت تراکتور و ستاره هایی پیش از فصل با مالک خصوصی برای این تیم جذب شده بود حساسیت های این دیدار را دو چندان کرد. قبل از این دیدار هواداران دو تیم به طرف هم سنگ اندازی می کردند.

آبی ها که فصل را خیلی بد شروع کرده بودند و بسیاری از بازیکنان فصل قبل شان را از دست داده بودند برای این دیدار از برخی خرید های خود مثل الحاجی گرو، مرتضی تبریزی و مارکوس نویمایر رونمایی کردند. آبی ها مقابل چشمان لئونارد پادووانی این بازی 3-0 بردند.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

مرتضی تبریزی در اولین بازی اش برای استقلال گل زنی کرد.

برگشت: تراکتور ۱-۰ استقلال 1397/11/26 گل: اشکان دژاگه

استقلال که به تازگی در حال نزدیک شدن به صدر جدول بود در تبریز به مصاف تراکتور لیکنز رفت. گل تراکتور را در این دیدار اشکان دژاگه به ثمر رساند. پس از گل اشکان به آغوش هواداران رفت و داور به این بازیکن کارت زرد نداد تا این اتفاق اعتراض استقلالی ها را پس از دیدار به همراه داشته باشد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

لیگ نوزدهم

رفت: تراکتور 2-4 استقلال 1398/8/10 گل: شیخ دیاباته و علی کریمی برای استقلال و محمدرضا آزادی و ساسان انصاری برای تراکتور

این دیدار را می توانیم درخشان ترین نمایش استقلال استراماچونی بدانیم هواداران آبی پس از این دیدار متوجه شدند که عزم تیم شان برای قهرمانی جزم است. تراکتور که فصل را طوفانی آغاز کرده بود، پیش از این دیدار به صنعت نفت باخته بود و می خواست با پیروزی مقابل استقلال به جدول برگردد.

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

استقلال ابتدا گل خورد اما شیخ دیاباته که تا قبل از این دیدار هیچ گلی را برای آبی ها به ثمر نرسانده بود، در این دیدار هت تریک کرد پس از این 3 گل، ساسان انصاری دروازه استقلال را باز کرد اما علی کریمی با یک شلیک از راه دور تیر خلاص را به تراکتور زد.

استقبال هواداران تراکتور از این دیدار هم بی نظیر بود و چیزی حدود 100 هزار هوادار این بازی را از نزدیک تماشا می کردند

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

برگشت: استقلال 0-0 تراکتور 1399/4/21

ویروس کرونا این بازی را بدون تماشاگر کرده بود تا به نوعی بخش زیادی از جذابیت های این دیدار هم خانه نشین شود. ساکت الهامی و فرهاد مجیدی در این دیدار روی نیمکت این دو تیم حضور داشتند و در نهایت هم بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید. مهم ترین حاشیه این بازی همان جمله معروف ساکت بود که در سکوت ورزشگاه خالی، به وضوح شنیده شد؛ اینا با ده تا کرونایی دارن می دون!

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

این دو تیم در فینال جام حذفی فصل گذشته هم به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3-2 به سود تراکتور به پایان رسید و حواشی زیادی را برای استقلالی ها به همراه داشت. پس از بازی فینال جام حذفی تا به امروز نیمکت دو تیم تغییرات زیادی را به خود دیده است و با توجه به تصویب قانون منع ورود خارجی ها به لیگ برتر دو تیم در مقاطعی از فصل مجبور به تغییر سرمربی شدند.

پس از فینال، فرهاد از سمتش استعفا کرد و محمود فکری جایگزین او شد. ساکت الهامی هم پس از این که تبریزی ها را قهرمان جام حذفی کرد کنار گذاشته شد و جایش را به علی منصوریان داد. عمر مربیگری منصوریان برای تقابل با استقلال قد نداد و این مربی هم در همان ابتدای فصل اخراج شد و هدایت تیم موقتا به مسعود شجاعی سپرده شد. بازی رفت این دو تیم در لیگ بیستم با حضور فکری روی نیمکت استقلال و حضور شجاعی روی نیمکت تراکتور برگزار شد و آبی ها 3-1 بازی را بردند. پس از این بازی محمود فکری نیم فصل از استقلال جدا شد و جایش را به فرهاد مجیدی داد و رسول خطیبی نیز هدایت تراکتوری ها را برعهده گرفت اما تغییرات تراکتور به همین جا ختم نشد و هفته پیش فیروز کریمی جایگزین رسول خطیبی شد و حالا فیروز کریمی و فرهاد مجیدی در قامت دو سرمربی باید به مصاف هم بروند.

حالا خود شجاعی که در بازی رفت مربی بازیکن تیم بود، در تیم حضور ندارد، او که روز فینال جام حذفی در لیست بازیکنان تراکتور بود و در بازی قبلی مربی و بازیکن، حالا نه مربی تراکتور است و نه بازیکن تراکتور ولی فرهاد که در فینال حذفی روی نیمکت استقلال بود، بعد از یک نیم فصل غیبت، دوباره به نیمکت این تیم برگشته است. این اولین تقابل فرهاد در لباس مربیگری با فیروز کریمی است. فیروز کریمی در بهمن کرج مربی فرهاد بود، مقطعی هم در استقلال با مجیدی کار کرد و بارها هم در تیم های مختلف به عنوان سرمربی روبروی فرهاد مجیدی در دوران بازی اش قرار گرفت اما حالا برای اولین بار هر دو به عنوان سرمربی مقابل یکدیگر هستند...

لیگ بیستم

رفت: تراکتور 1-3 استقلال 1399/10/29 گل: شیخ دیاباته و مهدی قائدی برای استقلال و محمد عباس زاده برای تراکتور

تاریخچه بازی استقلال - تراکتور؛ رقابتی که کمتر از دربی نبود!

در این بازی محمود فکری روی نیمکت استقلال نشسته بود و آبی های تهران آن روز ها در صدر جدول حضور داشتند. استقلال این بازی را با نتیجه 3-1 برد و اختلافش با سایر رقبا را حفظ کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...