بی ام و سری 2 جدید با سبکی مدرن و امکانات جدید معرفی شد


بی ام و سری 2 جدید با سبکی مدرن و امکانات جدید معرفی شد

شرکت خودروسازی بی ام و در آخرین اقدام خود برای گسترش و تقویت جایگاه محصولات خود در بازارهای جهانی، نسخه جدید سری 2 کوپه را در دو مدل 230i و M240i xDrive به همراه پیشرفت های چشمگیر ظاهری و فنی معرفی کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آنان...

شرکت خودروسازی بی ام و در آخرین اقدام خود برای گسترش و تقویت جایگاه محصولات خود در بازارهای جهانی، نسخه جدید سری 2 کوپه را در دو مدل 230i و M240i xDrive به همراه پیشرفت های چشمگیر ظاهری و فنی معرفی کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آنان خواهیم داشت.

بسیاری باتوجه به کلاس کوپه دو درب و ابعاد نسبتا جمع و جور، خودروی بی ام و سری 2 را جانشین معنوی برای نسخه افسانه ای 2002 می دانند و حالا این خودرو در نسخه جدید با سبک مدرن و پیشرفت های خوبی که در بخش فنی و امکانات خود دریافت کرده، آمده تا میخ خود را محکم تر از قبل به زمین بکوبد و رقبای خود را به چالش بکشد.

برخلاف طراحی نسل جدید محصولات بی ام و، برای طراحی این خودرو کمی محافظ کارانه عمل شده و شاهد کاپوت حجیم و طراحی آشنا در قسمت جلو هستیم و دیگر خبری از جلوپنجره های بزرگ و نسل جدید خوکی بر روی این خودرو نیست و از همان سبک مدرن معقول برای شکل گیری چهره این خودرو استفاده شده است تا BME انتقادهای کمتری را متوجه طراحی محصولات خود به خاطر جلوپنجره های بسیار بزرگ کند.

کاپوت بلند و حجیم خودرو نشان از آرایش مستقیم پیشرانه و ارسال مستقیم نیرو به چرخ های عقب دارد، اما دیگر خبری از جعبه دنده دستی در نسخه جدید نخواهد بود و این خودرو تنها با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استاندارد برای هر دو مدل 230i و M240i عرضه خواهد شد.

بی ام و سری 2 جدید با سبکی مدرن و امکانات جدید معرفی شدبی ام و سری 2 کوپه

در بخش فنی چه خبر است؟

در بخش فنی نسخه پایه 230i، یک پیشرانه توربوشارژر بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر انجام وظیفه می کند و امکان تولید 225 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 400 نیوتن متر گشتاور را دارد که با ارسال این نیرو به چرخ های عقب، می توان به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 5.5 ثانیه دست پیدا کرد.

کسانی که قدرت بیشتر و عملکرد بهتر می خواهند، نسخه M240i به یک پیشرانه توربوشارژر 3 لیتری شش سیلندر خطی مجهز شده است که خروجی قدرت بسیار خوب 382 اسب بخاری و حداکثر گشتاور 500 نیوتن متری را در اختیار کاربرانش قرار می دهد که حاصل ارسال آن به چرخ ها، رسیدن به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 4.1 ثانیه خواهد بود.

با این حال هر دو نسخه به محدود کننده الکترونیکی مجهز شده اند و هرچقدر خروجی قدرت و گشتاور داشته باشید، در نهایت به سقف سرعت 250 کیلومتر برساعت خواهند رسید که اتفاقی معمول در بین خودروهای آلمانی با محدود کننده های الکترونیکی به شمار می رود.

برای نسخه 230i بی ام و سری 2 می توان به طور سفارشی تعلیق M Sport سفارش داد که در واقع سیستم تعلیقی سفت تری نسبت به تعلیق استاندارد بوده و حس رانندگی با یک خودروی اسپرت جنگنده را بیشتر به سرنشینان منتقل می کند، اما اگر راحتی کابین برایتان مهم است، بهتر است که ازهمان سیستم تعلیق استاندارد خودرو استفاده کنید.

بر روی چرخ های 230i هم به طور استاندارد از رینگ های 18 اینچی استفاده می شود، ولی امکان سفارش رینگ های 19 اینچی برای مشتریان فراهم شده است که در نسخه M240i به عنوان رینگ های استاندارد به مشتریان عرضه می شود.

بی ام و سری 2 جدید با سبکی مدرن و امکانات جدید معرفی شدبی ام و سری 2 کوپه

تجهیزات ایمنی و رفاهی

برای اولین بار، سری 2 جدید به صورت استاندارد با لیست جامع از فناوری های کمک ایمنی و کمک راننده فعال به مشتریان ارائه می شود که در این خصوص می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از جاده و حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیکی و در نهایت سیستم هشدار نقاط کور اشاره کرد که همگی به عنوان گزینه استاندارد بر روی بی ام و سری 2 جدید مورد استفاده قرار می گیرند، هرچند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حرکت و توقف به عنوان یک گزینه سفارشی قابل ارائه به مشتریان خواهد بود.

بی ام و سری 2 جدید همچنین به سیستم سرگرمی iDrive 7 مجهز شده است که قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی بی سیم، آندروید و یک بسته نرم افزاری جامع همچون آمازون الکسا، سیستم ناوبری مبتنی بر فضای ابری یا حتی فناوری کلید دیجیتال مبتنی بر تلفن همراه هوشمند را خواهد داشت.

بی ام و سری 2 جدید با سبکی مدرن و امکانات جدید معرفی شدM240i xDrive

سری 2 جدید چقدر قیمت دارد؟

هنوز بی ام و قیمت رسمی سری 2 جدید را اعلام نکرده، اما مدل های فعلی 230i با قیمت 35 هزار و 900 دلاری شروع می شود و این احتمال وجود دارد که حداقل قیمت پایه سری 2 جدید به کمتر از 40 هزار دلار برسد و قیمت پایه M240i هم چیزی حدود 50 هزار دلار تعیین شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید