رودخانه‌ها و جاده‌های اردبیل صاحب سند مالکیت می‌شوند


رودخانه‌ها و جاده‌های اردبیل صاحب سند مالکیت می‌شوند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: کل بسترهای رودخانه استان اردبیل، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی سند مالکیت تک برگی دریافت می‌کنند.

رحیم محمدی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: 68 درصد کل اراضی ملی استان اردبیل تاکنون صاحب اسناد تک برگی شده‌اند و تا آخر شهریورماه تلاش ما بر این است تا همه 956 هزار هکتار اراضی ملی صاحب سند تک برگی شوند.

وی تصریح کرد: از یک میلیون و 800 هکتار اراضی استان اردبیل 968 هزار هکتار ملی بوده و مابقی زراعی و مسکونی شهری و روستایی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته معادل 10 سال قبل از آن جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت برای اراضی ملی به انجام رسیده و تا رقم آخر اراضی ملی تثبیت و صدور اسناد مالکیت برای آنها ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه 330 هزار جلد سند قدیمی در دست مردم است که باید هر چه سریعتر به اسناد تک برگی تبدیل شوند، افزود: اعتبار این اسناد قدیمی به اتمام رسیده و اهالی استان باید در اقدامی به موقع تمامی آنها را به اسناد تک برگی تبدیل وضعیت کنند.

وی از اختصاص شش میلیارد تومان منابع سازمان برای اجرای کامل کاداستر و تثبیت اراضی ملی و حدنگاری خبر داد و خاطر نشان کرد: از نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمامی اراضی ملی و محدوده روستاها در قالب طرح کاداستر مشخص شده و در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز نقشه‌برداری، برداشت اطلاعات در سامانه به انجام رسیده است.

محمدی از رفع تداخلات در روستاها با اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد: با استفاده از تصاویر و عکس‌های هوایی حدود و محدوده اراضی ملی مشخص شده و سعی بر این است تا اختلاف مردم با منابع طبیعی نیز به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 65 مسیر رودخانه با جانمایی اطلاعات سند مالکیت دریافت کردند و کل بستر رودخانه‌ها و همچنین جاده‌ها بعد از تثبیت در سامانه، صاحب سند مالکیت می‌شوند.

محمدی از همکاری ارگان‌های دولتی برای تثبیت اراضی و زمین‌های دولتی خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه جایگاه استان اردبیل از بیست و نهم در کشور در یک سال اخیر به ششم ارتقا یافته و با همکاری مجموعه قضایی استان در سامانه کاداستر بارگذاری و تثبیت اراضی دستگاه‌های دولتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل یک‌هزار قطعه زمین اطلاعاتش برداشت و نقشه آنها در این سامانه ثبت و صدور اسناد مالکیت به آنها انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه اجرا به ویژه در بخش چک، اسناد بانکی و مهریه اشاره کرد و گفت: 14 هزار پرونده در یک سال گذشته مخدومه شده و از 23 هزار پرونده فعال تنها 9 هزار پرونده در ثبت اسناد باقی مانده که سعی می‌کنیم با رسیدگی و مخدومه شدن آنها پرونده‌ها را در این حوزه به روز کنیم.

محمدی افزود: با استفاده از نظام الکترونیکی پاسخ به استعلامات در دفاتر اسناد رسمی تا 99 درصد در کمتر از دو روز اتفاق افتد و با اتصال به سامانه‌های احراز هویت سعی بر این است تا در دفاتر اسناد رسمی مشکلات و نارسایی‌ها در پاسخگویی به استعلامات به حداقل برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور