بازتاب حجاب و عفاف؛ مصونیت بخشی و توانمند سازی زنان و مردان جامعه


بازتاب حجاب و عفاف؛ مصونیت بخشی و توانمند سازی زنان و مردان جامعه

لرستان - حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه حجاب و عفاف عمود خیمه فرهنگی است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف جامعه را در برابر آسیب های فرهنگی بیمه می کند.

حجت الاسلام علی سپهوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف بیان داشت: حجاب یک نیاز و ضرورت اصلی برای سلامت فرد و جامعه است.

امام جمعه ازنا بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و افزود: عفاف نیز یک نوع تواضع در پیشگاه پروردگار و برخاسته از تقوا و خود نگهداری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ازنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که حجاب و عفاف را عمود خیمه فرهنگی می دانند؛ عنوان داشت: حجاب و عفاف یک ارزش الهی است که بازتاب آن مصونیت بخشی و توانمند سازی زنان و مردان جامعه است.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند اقدامات ایجابی است

حجت الاسلام سپهوند تأکید کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، باید بیشتر اقدامات ایجابی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد و از برخوردهای دفعی و تُند پرهیز شود چرا که نتیجه عکس خواهد داد.

وی حجاب و عفاف را واجب شرعی و دستور اسلام خواند و بیان داشت: عفاف و حجاب علاوه بر اینکه دستور دینی و تکلیف شرعی است، یک الزام در همه اجتماعات است تا بتوان زندگی سالمی را تجربه کرد.

حجت الاسلام سپهوند به پیامدهای بی حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون خانواده، آموزش و پرورش و جامعه باید در راستای تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش آفرینی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...