عزاداری محرم در هیئت‌های مذهبی امسال برقرار است؟


عزاداری محرم در هیئت‌های مذهبی امسال برقرار است؟

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با حضور مداحان معروف کشور، فعال‌سازی هیئت‌هایی که سال گذشته نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند، امکان‌پذیر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حمید بهرامی معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمین نشست رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی کل کشور که در مشهد برگزار شد، درباره برگزاری عزاداری محرم امسال گفت: بر اساس تجربه سال گذشته، این سنت مذهبی شیعه با همکاری سایر نهادها و به صورت شبکه‌ای به صورت گسترده اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری مراسم ماه محرم سال گذشته حماسه‌ای ایجاد شد ادامه داد: با توجه به برآوردهای انجام شده برخی از هیئت‌های مذهبی سال گذشته نتوانستند متناسب با دستورالعمل‌ها برنامه خود را برگزار کنند و لذا برای رعایت سلامت مردم برنامه هیئت خود را لغو کردند. با حضور مداحان معروف کشور، امکان فعال سازی هیئت‌هایی که سال گذشته نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند امکان پذیر است.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسه‌های مذهبی ماه محرم از قبل از ماه رمضان آغاز شد و این جلسه نیز برای بررسی آخرین دستاوردها و برنامه ها برای هم افزایی بیشتر در اجرای کار تشکیل شد.

بهرامی با بیان این که در کل کشور حدود ۹۰ هزار هیئت مذهبی مشغول به فعالیت هستند افزود: در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و برای اولین بار در سال گذشته، این مراسم‌ مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد.

معاون مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جلسات هماهنگی بین تمام شوراهای مذهبی و نهادهای مرتبط در سطح ملی در حال تشکیل است و تاکنون ۲۷ مصوبه تهیه شده و اکنون هر کمیته‌ای بر اساس کار مشخص شده، انجام وظیفه خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هنر هیئت‌های مذهبی در این است که بتوانند جامعه را مجاب کنند که امکان برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان به خوبی فراهم است.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به بحران جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا افزود: کرونا در بسیاری از کشورها بحران ایجاد کرد ولی در کشور ما عکس سایر جوامع با توسل به ائمه اطهار(ع) این بلا به خوبی مدیریت شد. زیرا در کنار تمام بلایای طبیعی و غیرطبیعی توسل به نیروی های معنوی خود یک ضریب اطمینان‌بخش برای رفع گرفتاری‌ها است.

کد خبر 615050

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکنش آلمان به تصمیم دادگاه لاهه علیه اسرائیل