نویسندگان بومی استان‌های خراسان تجلیل شدند


نویسندگان بومی استان‌های خراسان تجلیل شدند

مشهد- ایرنا- مراسم تجلیل از نویسندگان بومی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان با معرفی آثار آنها در قالب ویژه ‌برنامه از تبار قلم روز دوشنبه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: تجلیل و تکریم از نویسندگان نه تنها یک وظیفه ملی و فرهنگی بلکه یک امر واجب است که خداوند در قرآن نیز بدان اشاره و بر عهده ما گذاشته است.

سیدباقر میرعبداللهی افزود: هنگامی که خداوند در قرآن به کرامت قلم سوگند می خورد و آیاتی در ارتباط با تکریم اهل قلم نازل می کند، این وظیفه برای ما بسیار سنگین و مهم‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولیت و باری که بیش از همه بر دوش نویسندگان است، به نوعی وظیفه منحصر به فرد محسوب می‌شود لذا تکریم از نویسندگان یک وظیفه الهی و واجب است که در همین راستا تلاش نهاد کتابخانه های عمومی کشور همواره برگزاری اصولی این قبیل برنامه ها بوده است.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: رسالت نویسندگان در دو حوزه مفهوم و سواد است، پاسداری از امکانات و زبان قوم خود، انتقال آن به نسل آینده و آموزش آن بر عهده این قشر است که این رسالت با هجوم فضای مجازی برای تحریف زبان فارسی، صد چندان شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم با تبریک عید سعید قربان و دهه ولایت، گفت: ویژه برنامه "از تبار قلم" یکی از ارزشمندترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حوزه تکریم و تجلیل از نویسندگان بومی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان افزود: تقدیر از نویسندگان برای دلگرمی بزرگانی است که در عرصه قلم و نویسندگی فعالیتهای مفید و موثر داشته اند و این قبیل برنامه ها نه تنها باعث دلگرمی نویسندگان کهنه کار می شود بلکه زمینه ای برای ایجاد انگیزه و امید در نویسندگان نوقلم برای حضور در این جایگاه و مقام فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: حمایت از نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی با توجه به نیاز جامعه، مورد حمایت جدی است و امیدوارم با تداوم این حمایتها باعث اتفاقات بزرگ، مهم و تربیت نوقلمان برای آینده ای خوب در نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد تداوم و برگزاری این قبیل ویژه برنامه‌ها علاوه بر برقراری ارتباط موثر و مفید با نویسندگان باعث زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) نیز بشود.

نویسنده بومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جامعه ما به نوعی مصرف کننده فرهنگی دیگر کشورها است، لذا وظیفه ما به عنوان نویسندگان انقلابی در راستای انتقال مفاهیم دین، فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی در تهاجم فرهنگی امروز برای نسل جوان بسیار خطیر و مهم است.

منصور انوری با اشاره به کتاب "بر فراز آشیانه عنقا" بر اساس زندگینامه شهید محمودکاوه، افزود: در این کتاب سعی کردم مفاهیم انقلاب، شهادت و رشادت را با توجه به عدم آگاهی نسل جوان از اتفاقات و رشادتهای جوانان این سرزمین در تهاجم دشمنان به خاک ایران بیان کنم و در واقع هدف من ادای دین به این رشادتها و فداکاری‌ها است.

در این مراسم از منصور انوری از خراسان رضوی، یوسف متولی حقیقی از خراسان شمالی، محمدامین ناصح از خراسان جنوبی و اسماعیل همتی از استان سمنان به عنوان نویسندگان بومی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر