تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت


تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با قرمز شدن شیوع کرونا در 2 شهرستان شهرکرد و فارسان، تعداد شهرستان‌های خیلی پرخطر در استان به سه شهرستان افزایش یافت.

سید راشد جزایری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان این ۲ شهرستان در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز شهرستان بروجن در وضعیت قرمز قرار داشت اما تغییری در رنگ بندی سایر شهرستان‌ها رخ نداده و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت زرد و شهرستان‌های لردگان، اردل و کیار در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

جزایری با اشاره به افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان طی روزهای اخیر، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش شدید پروتکل‌های بهداشتی در استان، در روزهای آینده با گرفتاری بیشتری روبرو شویم.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: چنانچه بخواهیم بر موج پنجم کرونا غلبه کنیم باید درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۵ درصد افزایش یابد.

جزایری در ادامه با اشاره به مراجعه ۶۸۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: از این تعداد آزمایش ۲۵۱ مثبت اعلام شد که از این تعداد ۴۲ نفر بستری شدند و ۲۰۹ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشد، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۱۷۹ نفر است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۳۰ تیر) ۵۱ هزار و ۷۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق