اعلام وضعیت اضطراری ملی در سیدنی


اعلام وضعیت اضطراری ملی در سیدنی

خبرگزاری آریا- در شرایطی که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، با تعداد بی سابقه موارد ابتلا به کووید-19 مواجه شده است، اعلام وضعیت اضطراری ملی می‌تواند امکان مداخله گسترده‌تر مقامات فدرال را در این بحران فراهم کند.

اعلام وضعیت اضطراری ملی در سیدنی
خبرگزاری آریا- در شرایطی که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، با تعداد بی سابقه موارد ابتلا به کووید-19 مواجه شده است، اعلام وضعیت اضطراری ملی می‌تواند امکان مداخله گسترده‌تر مقامات فدرال را در این بحران فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، با تعداد بی سابقه موارد ابتلا ویروس کرونا مواجه شده است، مقامات این شهر جمعه اعلام کردند بالا گرفتن همه گیری در سیدنی «وضعیت اضطراری ملی» است.
ایالت نیوساوت ولز که سیدنی مرکز آن است، با اذعان به اینکه یک ماه قرنطینه نتوانسته است گسترش سویه بسیار مسری دلتا ویروس کرونا را مهار کند، از کانبرا، پایتخت فدرال، خواستند فورا واکسن و منابع به این ایالت بفرستد.
اعلام وضعیت اضطراری ملی می‌تواند امکان مداخله گسترده‌تر مقامات فدرال را در این بحران فراهم کند.
گلادیس برجیکلیان Gladys Berejiklian وزیر اول نیوساوت ولز گفت: «ما در مقابل ملت و کشور موظف هستیم این ویروس را مهار کنیم. بدیهی است که آمارها در جهت مثبتی حرکت نمی‌کنند.»
وی خاطر نشان کرد: «مسئولان بخش بهداشت ایالتی به ما اعلام کردند که وضعیت در نیوساوت ولز و به ویژه در حومه‌های جنوب غربی و غرب سیدنی حاکم است، به گونه‌ای است که فوریت ملی تلقی می‌شود.»
نیوساوت ولز جمعه اعلام کرد 136 مورد جدید ابتلا در 24 ساعت گذشته گزارش شده است که از زمان آغاز این موج همه گیری در ماه ژوئن که در جریان آن یک هزار و 782 مورد ابتلا در کشور گزارش شد، یک رکورد محسوب می‌شود.
استرالیا مدت‌ها بابت نتایج خوب اولیه در مدیریت همه گیری که عمدتا ناشی از بستن بسیار سفت و سخت مرز‌های این جزیره-قاره پهناور بود، تمجید می‌شد.
اما تعداد کنونی موارد ابتلا، عملیات ردیابی آلودگی‌ها را پیچیده می‌کند. این رقم با توجه به تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در دیگر کشور‌های بزرگ می‌تواند ناچیز به نظر بیاید، اما برای استرالیا که از آغاز راهبرد «ابتلای صفر» را در پیش گرفت، چالش به شمار می‌رود.
به علاوه آنکه، برنامه واکسیناسیون نیز به کندی در این کشور پیش می‌رود. 12 درصد جمعیت این کشور واکسینه شده اند در حالی که بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، جهان پساکرونا را مدنظر قرار دادند.
در حالی که ویروس در همه جا انتشار می‌یابد و نیمی از 25 میلیون استرالیایی در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند، وزیر اول ایالت نیوساوت ولز گفت دولت باید در سیاست واکسیناسیون خود تجدیدنظر کند.
ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«هیولای آمشتتن» که 24 سال به دخترش تجاوز کرده بود به زندان منتقل می‌شود