صافی و نرمی کف پا و درمان ترک آن / انواع ماسک برای نرمی کف پا


نرمی کف پا نرمی کف پا ترک ترک شدن و زبر شدن پاشنه پا بسیار آزار دهنده و پا را زشت می کند. گاهی وقت زیر پا خشک است و مدت زیادی سرپا هستید احساس درد در قسمت پاشنه پا ایجاد می شود که ناراحت کننده است. استفاده از کرم ها و محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان ترک پا و نرم شدن آن همیشه جواب نمی دهد و هزینه بر است ولی ما در این مطلب برای شما با روش های...

نرمی کف پا

صافی و نرمی کف پا و درمان ترک آن / انواع ماسک برای نرمی کف پا

نرمی کف پا

ترک ترک شدن و زبر شدن پاشنه پا بسیار آزار دهنده و پا را زشت می کند. گاهی وقت زیر پا خشک است و مدت زیادی سرپا هستید احساس درد در قسمت پاشنه پا ایجاد می شود که ناراحت کننده است. استفاده از کرم ها و محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان ترک پا و نرم شدن آن همیشه جواب نمی دهد و هزینه بر است ولی ما در این مطلب برای شما با روش های طبیعی و استفاده از ماسک برای نرمی کف پا به شما آموزش خواهید داد که این مشکل را چطور برطرف کنید.

…………………………………………………………………………………………………………………………………..

صافی و نرمی کف پا و درمان ترک آن / انواع ماسک برای نرمی کف پا

نرمی کف پا

پوست پا بسیار خشک، سخت و پوسته پوسته م یشود، که سر انجام باعث ایجاد شکاف شده و هنگام راه رفتن آزار دهنده می شود. بعضی از این شکاف ها ممکن است حتی به خونریزی دردناک منجر شود. شما می توانید با استفاده از روش های زیر این مشکل را حل کنید.

مرطوب نگه داشتن پاها در تمام طول شبانه روز یکی از راه های جلوگیری و درمان خشکی کف پا است با این کار در چندین روز متولی باعث شده سلول های مرده پوست از بین برود و پوست جدید و شفاف ایجاد شود.

قبل از استفاده از انواع ماسک و مرطوب کنند ابتدا پای خود را با آب و صابون بشویید و خشک کنید. اگر قبلا در پاشنه هایتان ترک خوردگی و خشکی بوده است پا را برای چند دقیقه با سنگ پا بشویید تا پوست های خشک کمی از بین برود. روغن زیتون یا نارگیل را به پاشنه پای خود بمالید و بگذارید تا تمام شبانه روز بر روی پوست شما بماند تکرار این کار در چند روز نتیجه ی مطلوب به شما خواهد داد.

ماسک خیار و روغن زیتون برای نرمی کف پا

یک خیار متوسط را در مخلوط کن ریخته و مقداری عصاره لیمو و سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون را با آن ترکیب کنید. پاها را درون یک کیسه فریزر گذاشته و به مدت بیست دقیقه صبر کنید و بعد از آن پاها را بشویید.

ماسک عسل

چون پاها بیشتر در معرض آلودگی و تماس با اشیا قرار دارند هر چند وقت یکبار نیاز به ضدعفونی کردن آنها است برای ضد عفونی کردن کف پا و لطیف تر شدن پوست آن ، یک قاشق عسل را با ویتامین C در یک لگن آب ولرم ریخته و هفته ای دو بار به مدت سی دقیقه پاها درون آن قرار دهید تا کاملا ضد عفونی شود. گاهی می بینید که با اینکه پاها را شسته اید هنوز بوی نامطلوب دارد این به دلیل وجود میکروب هایی است که با شستن سطحی تمیز نمی شودند.

استفاده از روغن زیتون، نارگیل و بادام بهترین روش برای نرم کردن کف پاست

جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.

ماسک موز

موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت 15 دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

آرد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است.

صافی و نرمی کف پا و درمان ترک آن / انواع ماسک برای نرمی کف پا

علت ترک خوردن پاشنه های پا چیست؟

ایستادن برای مدت طولانی روی صفحات سخت

پیاده روی با پاهای برهنه برای مدت زمانی طولانی
استفاده منظم ومتداول از صندل
زندگی در آب و هوای خشک
پوشیدن کفش های پوشت باز
راه رفتن و ایستادن برای مدت زمان طولانی
بارداری
عدم پشتیبانی و مقاومت کفش برای نگهداشتن پاشنه
بهداشت کف و ضعیف پا
چاقی و اضافه وزن
پای ورزشکاران به دلیل اگزما و شرایط پوستی و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها
مشکلات تیروئید یا دیابت
کفش های پاشنه تخت و یا پاشنه بلند.

صافی و نرمی کف پا و درمان ترک آن / انواع ماسک برای نرمی کف پا

نرمی کف پا

درمان جای جوش با مواد طبیعی

جرمگیری دندان در خانه

کراتینه ی مو در خانه

درمان خشکی پوست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع