ساخت صنایع دستی در قزوین با همکاری جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود


ساخت صنایع دستی در قزوین با همکاری جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود

قزوین-ایرنا- معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ساخت انواع صنایع دستی در استان با همکاری این اداره کل و جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود.

احسان نورانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تفاهم نامه سه ساله آموزش هنر های دستی به علاقه مندان بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

وی اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه مربی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین و جهاد دانشگاهی در خصوص برگزاری این آموزش ها و جذب هنرجو، استاد و مکان آموزش با همدیگر همکاری می کنند.

حصاری اضافه کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در دوره های آموزش صنایع دستی باید به واحد آموزش جهاد دانشگاهی یا معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مراجعه کنند.

این مسوول اظهار داشت: امسال در رشته های نقاشی پشت شیشه، تراش روی سنگ، جواهرسازی، رودوزی های سنتی و الحاقی، چرم دوزی و سفالگری دوره های آموزشی برگزار شده است.

معاون میراث فرهمگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری آموزش ها از فضای مجازی نیز فراهم شده اما استقبال چندانی از آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تعطیلی دوره های آموزش صنایع دستی در قزوین به دلیل شرایط قرمز کرونایی، گفت: پس از خروج از این وضعیت امکان از سرگیری فعالیت های آموزشی در حوزه صنایع دستی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟