معاون فرماندار: ساماندهی بازارچه‌های آبادان ضروری است


معاون فرماندار: ساماندهی بازارچه‌های آبادان ضروری است

آبادان - ایرنا - معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان بر ضرورت ساماندهی بازارچه‌های محله‌ای آبادان تاکید کرد و گفت: ساماندهی بازارچه‌ها با تاکید شورای سلامت باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا بیژن ربیعی یکشنبه در نشست شورای سلامت و ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری آبادان اظهار داشت: عملیات نظافت و پاکسازی هفتگی ، مسقف کردن و تامین روشنایی بازارچه‌های محله‌های جمشیدآباد، فیه، کفیشه ، بهمنشیر و بازار ماهی فروشان باید با هماهنگی شبکه بهداشت از سوی شهرداری آبادان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی بیان داشت: برای اجرای طرح ساماندهی بازارچه‌های محله‌ای اعتبار لازم از محل ارزش افزوده و عوارض پیش بینی شده و امید است از طریق اداره کل امور شهری‌ استانداری این اعتبار تامین و هزینه شود.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهرستان آبادان گفت: با پیگیری آبفا چهار دستگاه آب شیرین کن در اروندکنار و آبادان آماده راه اندازی هستند.

وی لایروبی کانال‌های آب‌های سطحی روباز را یکی از اقدامات شهرداری آبادان بیان کرد و اظهار داشت: شهرداری طرح ضربتی پیشگیری از سرریز آب کانال‌ها در فصل بارندگی پاییز و زمستان همراه با لایروبی و آهک پاشی مجاری فاضلاب را تا هفته آینده انجام دهد.

ربیعی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات این شهرستان نیز گفت: طبق گزارش دریافتی اکثر اداره های آبادان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند ولی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارباب رجوع ۷۰ درصد است لذا از مدیران خواسته شده به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند خدمات ارائه نشود.

وی با بیان اینکه شهرستان آبادان وارد پیک سوم کرونا شده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان همراه با گروه های جهادی سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش ارزشمندی داشتند ضمن اینکه ۷۰ درصد جامعه هدف در این شهرستان تاکنون واکسینه شده اند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان نیز گفت: اقدام سختگیرانه دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ستاد کرونا در زمینه پیشگیری از انتقال کرونا باعث شده تا تعداد موارد بستری‌ در این شهرستان کاهش یابد.

توفیق عنافجه به اجرای طرح نظارتی و مراقبتی با همکاری نیروهای بسیج اشاره کرد و افزود: استمرار مراقبت‌ و خدمات ارائه شده از سوی نیروهای بسیج باعث شده که شهرستان آبادان وارد مرحله زرد کرونایی شود.

وی با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف اظهار داشت: با توجه به نظارت‌های انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از واحدهای صنفی، مراکز تهیه و توزیع کالا و مواد غذایی کاهش یافته است.

عنافجه فرهنگ سازی از طریق رسانه ها در این زمینه را مهم دانست و گفت: اطلاع رسانی و ارایه آموزش های لازم در زمینه رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی به مردم می‌تواند روند انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان نیز در این نشست مهمترین اقدامات انجام شده را پاکسازی و ساماندهی بازارچه های محلی بیان کرد و گفت: برای ساماندهی و بهبود وضعیت عمرانی بازارچه جمشیدآباد ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمدحسین عبیات گفت: برای زیرسازی بازارچه کفیشه نیز ۸۷۰ میلیون ریال برآورد اعتبار شده و برای ساماندهی بازارچه بهمنشیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی مجموع کانال‌های رو باز آبادان را ۳۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طرح لایروبی کانال‌های دفع آبهای سطحی اصلی و فرعی شهر آبادان از هفته آینده آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران