130 دانشجوی نخبه چهارمحال و بختیاری از جوایز تحصیلی بهره‌مند شدند


130 دانشجوی نخبه چهارمحال و بختیاری از جوایز تحصیلی بهره‌مند شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 130 دانشجوی نخبه و فناور این استان از جوایز تحصیلی دانشگاه‌های معتبر کشور بهره‌مند شده‌اند.

مجتبی بنیادیان روز سه‌شنبه در آیین واگذاری زمین به شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و افتتاح مراکز رشد و نوآوری شهرستان‌های بروجن، لردگان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوی تاکید کرد: در این استان قبل از راه‌اندازی بنیاد نخبگان در سال ۱۳۸۹، تنها ۴۸ فرد مستعد و نخبه شناسایی شده بود.
وی افزود: این تعداد اکنون به افزون‌بر ۶۰۰ فرد مستعد و نخبه افزایش یافته است که از این تعداد سالانه ۱۵ نفر در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری و چهار برابر آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور از جوایز تحصیلی بهره‌مند و برخوردار شده‌اند.
بنیادیان چهارمحال و بختیاری را دارای پتانسیل ویژه در شناسایی نخبگان و فعالان دانش‌بنیان اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعالیت دارد که نسبت به ۱.۵ سال قبل ۲ برابر شده است.
وی توجه بیشتر به اکوسیستم فناوری و نوآوری را ضروری دانست و یادآور شد: ترویج فرهنگ دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان در قالب راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌پژوهی در دستور کار قرار دارد.
بنیادیان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری از دیگر الزام‌های ترویج فرهنگ دانش‌بنیان در استان است که نیازمند حمایت‌های ملی و استانی است.
به گزارش ایرنا، مرکز نوآوری صنعتی شماره ۲پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امام جمعه شهرکرد: نام و راه سرادر شهید سلیمانی برای همیشه زنده است