آیت‌الله دژکام: جهاددانشگاهی باید نمودی از حرکت‌های جهادی باشد


آیت‌الله دژکام: جهاددانشگاهی باید نمودی از حرکت‌های جهادی باشد

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، توصیه کرد که جهاددانشگاهی نمودی از حرکت‌های جهادی باشد و نه اداری و خصوصا در حوزه آموزش، جهادی عمل کرده و زمینه تحول را فراهم کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، با اشاره به فرا رسیدن چهل و یکمین سال سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: این نهاد انقلابی از روز تاسیس تاکنون یک مجموعه خدمت گزار بوده است.

او، از تلاش‌های نسل اول بنیان گذار این مجموعه و دانشجویان انقلابی پای کار که بسیاری از آنها شهید شده‌اند، قدردانی و خاطرنشان کرد: همیشه در تحولات اجتماعی یک مسئله‌ای است که وقتی یک کار جهادی و انقلابی را شروع می‌کنیم، یکسری عوامل ما را سوق می‌دهند که غیر جهادی عمل کنیم، در حالی که نامش جهادی است.از سویی دیگر اهداف مقدسی به ما می‌گویند که روحیه و حرکت جهادی تداوم یابد.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه مطالبه ملت و کشور و رهبر این است که کارها جهادی، انقلابی و متناسب با نیاز امروز پیش رود، گفت: اگر احساس کنیم جهاد دانشگاهی اداره شده است باید بدانیم که حرکت غیر ارزشی برای مجموعه رخ داده و اینها باید آسیب شناسی شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اگر جهاددانشگاهی در عرصه تحول در حکمرانی در امر آموزش، ارائه راه حل‌های محدود کردن بروکراسی‌ها و حرکت جهادی به میدان بیاید، بسیار موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مدتی با جهاددانشگاهی همکاری داشته‌ام و به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانشگاهی در استان فارس، خودم را همراه و همکار این مجموعه می‌دانم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی