شاخص کیفیت هوای اراک و شازند در شرایط ناسالم است


شاخص کیفیت هوای اراک و شازند در شرایط ناسالم است

اراک - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک و شازند روز پنجشنبه در شرایط ناسالم قرار دارد.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز (پنجشنبه) به عدد ۱۱۷ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز ( پنجشنبه) به ۱۳۴ رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند هم در این ساعت به ۱۷۴ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها
است.

محرابیان تصریح کرد: آلاینده مسئول در افت کیفیت هوای اراک و شازند ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است که منشاء آن گرد و غبار منطقه‌ای می‌باشد.

وی توصیه کرد: نیاز است مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت‌درمان در شرایط ناسالم هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.

تعداد روزهای آلاینده اراک از ابتدای امسال تاکنون به ۵۰ روز رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا