تصادفات رانندگی جاده‌ای زنجان در تیر ماه امسال 27 کشته در پی داشت


تصادفات رانندگی جاده‌ای زنجان در تیر ماه امسال 27 کشته در پی داشت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برابر آمار پلیس تیر ماه امسال تعداد 27 نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حوادث رانندگی جان باختند.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده، بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در این استان در مسیرهای ارتباطی "زنجان - خرمدره، زنجان - تاکستان و آزادراه زنجان - قزوین"، اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، علت عمده سوانح رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان است که به رانندگان توصیه می شود هنگام احساس خستگی و خواب و به منظور حفظ سلامت خود، سرنشینان و دیگر رانندگان و مسافران عبوری، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحت هرچند کوتاه، ادامه مسیر دهند.

میناخانی، با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه جاری تاکنون نیز پنج نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان باختند، تصریح کرد: جاده های زنجان روز گذشته به علت تعطیلات عید غدیر، شلوغ بود اما در زمان حاضر ترافیک به شکل عادی و روان است.

به گزارش ایرنا، در سه ماهه نخست امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح جاده های استان زنجان ۴۰ نفر به ثبت رسید در حالیکه در مدت مشابه پارسال (۹۹) تعداد کشته شدگان ۵۹ نفر بود.

در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان زنجان ۲۸ نفر بود که ۱۲ نفر نیز در خرداد ماه به مجموع جانباختگان در این استان اضافه شد.

برابر آمار پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی استان در سال ۹۹ به رقم ۲۰۸ نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ به میزان ۱۹ درصد /۵۰ نفر/ کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر