تولید فولاد به 37 میلیون تن رسید


تولید فولاد به 37 میلیون تن رسید

رئیس سازمان بسیج کارگران کشور گفت: تولید فولاد کشور به 37 میلیون تن رسید، در صورتیکه باید در سال 1404به ظرفیت تولید 55 میلیون تن دست پیدا کنیم.


تولید فولاد به ۳۷ میلیون تن رسید

رئیس سازمان بسیج کارگران کشور گفت: تولید فولاد کشور به ۳۷ میلیون تن رسید، در صورتیکه باید در سال ۱۴۰۴به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار علی حسین رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌های صنعت فولاد اظهار کرد: در همین حال باید به مشکلات کمبود مواد اولیه در سال‌های آینده در نتیجه کاهش عملیات اکتشافی نیز اذعان کرد.

بیشتر بخوانید

مقاومت بازار مسکن در برابر افت بیشتر قیمت‌ها/ پایان تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو/ مرغ هم چند نرخی شد

او بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه فولاد در بخش‌های زیرساختی از جمله تامین آب و برق و نبود حمل و نقل مناسب است.

رعیتی فرد افزود: در اُفق ۱۴۰۴ باید ۳۰ درصد از مواد اولیه و تولیدات صنایع کشور توسط حمل و نقل ریلی جابجا می‌شد که به این ظرفیت نرسیدیم چرا که به سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های جدید نیاز دارد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور بیان کرد: در نشست هم اندیشی بررسی چالش‌های صنعت فولاد که با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس آغاز شده، قرار بود مدیران عامل فولاد سازان بزرگ کشور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشته باشند، اما تنها چند نماینده از واحد‌های فولادی کوچک حضور یافتند.

او افزود: جانمایی نامناسب صنایع فولادی کشور در مناطق خشک و بی‌آب، نبود زیرساخت‌های مناسب، پراکندگی صنایع فولادی و قیمت‌گذاری دستوری در صنایع فولاد مهمترین چالش‌هایی بود که در نشست امروز به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال