ریزش سنگ در محور هراز همچنان ادامه دارد


ریزش سنگ در محور هراز همچنان ادامه دارد

ساری- ایرنا- مسئول راهداری محور هراز با اظهار این که نقاط ریزش کوه از هفت نقطه به 21 نقطه افزایش یافته است، گفت: به دلیل حجم بالای ریزش سنگ های بزرگ ،روند پاکسازی محور را بسیار کند کرده است.

سید علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اظهار این که محور هراز از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته به دلیل بارش سیل آسا و تگرگ با ریزش حجم بسیار بالایی از سنگ ریزه ها مسدود شده است ،افزود: تلاش برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد تا صبح فردا پنجشنبه هم نتوانیم این محور را باز کنیم.

وی با اشاره به این که نقاط ریزش کوه در محور هراز از هفت نقطه اکنون به ۲۱ نقطه رسیده است و تا کنون فقط ۴نقطه آن پاکسازی شد، ادامه داد: به دلیل حجم بالای سنگ ریزه ها ، کار بسیار سخت و زمان بر شده است.

مسئول راهداری محور هراز بیان داشت: به منظور تسریع در انجام عملیات پاکسازی محور هراز ،چندین دستگاه لودر، بلدوزر ، کریدر و بیل مکانیکی از شرکت های معدنی و شهرداری آمل کمک گرفته شده است و راهداران سخت مشغول پاکسازی هستند.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه ریزش کوه هیچ گونه خسارت انسانی نداشته است و همه خودروها با سرنشینانشان که در داخل تونل به دلیل ترافیک محبوس شده بودند، خارج شدند.

وی محورهای جایگزین برای تردد خودروها را سوادکوه و کندوان معرفی کرد.

جاده هراز یا جاده ۷۷ مهم ترین و کوتاه ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می شود.

حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر حدود ۱۴۰ کیلومتری جاده هراز جزو حوزه استحفاظی شهرستان آمل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)