بهره‌مندی 1200 دانش‌آموز نیازمند خراسان شمالی از طرح مدارس همدل در سال تحصیلی جدید


بهره‌مندی 1200 دانش‌آموز نیازمند خراسان شمالی از طرح مدارس همدل در سال تحصیلی جدید

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته با آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بیش از هزار و 200 دانش‌آموز نیازمند از مزایای طرح مدارس همدل بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مجید الهی‌راد، ۱۷ مرداد ماه، در جلسه طرح مدارس همدل که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیران و روسای کمیته امداد و آموزش‌وپرورش برگزار شد، افزود: در سال تحصیلی جدید هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مستعد تحت حمایت این نهاد از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی در قالب طرح «مدارس همدل» بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: طرح مدارس همدل باهدف حمایت‌های این نهاد از دانش آموزان کم‌درآمد و مستعد و با همکاری آموزش‌وپرورش استان در برای سال دوم است که اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: در سال گذشته ۳۱۵ دانش‌آموز دختر و پسر مستعد تحت حمایت این نهاد در ۱۰۵ مدرسه استان از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی در قالب طرح «مدارس همدل» بهره‌مند شدند.
الهی راد بابیان اینکه تمامی مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی می‌توانند در پویش مدارس همدل باهدف ارائه خدمات آموزشی کیفی رایگان به دانش آموزان تحت حمایت این نهاد مشارکت کنند، تأکید کرد: دانش آموزان باید با رعایت کرامت و حرمت در این مدارس ثبت‌نام شوند.
وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های کسب‌شده دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در کنکور سراسری امسال افزود: طبق آمار اولیه، تاکنون ۱۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد موفق به کسب رتبه‌های دورقمی در کنکور شده‌اند.
مهدی مودی، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: طرح ملی مدارس همدل در راستای توسعه تعاملات انسان دوستانه و خیرخواهانه و ایجاد زمینه تقویت بنیه دانش‌آموزان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
وی اهدای تبلت، جذب سواد آموزان ۱۰ تا ۴۹ سال و کمک به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل را ازجمله موارد مشارکت کمیته امداد و آموزش‌وپرورش در جهت کمک به نیازمندان عنوان کرد.
وی همچنین به همکاری مدارس هیئت‌امنایی و غیردولتی با کمیته امداد در جهت کمک به جذب و تحصیل دانش آموزان نیازمند تأکید کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه