اقبال بانک‌ های بزرگ جهان به سرمایه‌ گذاری در رمزارز / درآمد چشمگیر پلتفرم‌ های مبتنی بر بلاک‌ چین عامل وسوسه بانک‌ ها


اقبال بانک‌ های بزرگ جهان به سرمایه‌ گذاری در رمزارز / درآمد چشمگیر پلتفرم‌ های مبتنی بر بلاک‌ چین عامل وسوسه بانک‌ ها

بیش از یک دوم 100 بانک برتر جهان از نظر دارایی تحت مدیریت، در حال حاضر سرمایه‌گذاران شرکت‌ها و پروژه‌های مبتنی بر فناوری رمزارز و بلاک‌چین هستند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش کوین‌تلگراف، بانک‌های بزرگ جهان در حال افزایش مشارکت خود در شرکت‌های نوظهور رمزارز و بلاک‌چین، از طریق تامین مالی در مراحل اولیه و پایانی پروژه‌ها و کسب و کارها در این صنعت هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Blockdata، ۵۵مورد از ۱۰۰ بانک برتر از نظر دارایی تحت مدیریت (AUM) به نوعی در معرض فناوری جدید قرار دارند. گفته می‌شود این مشارکت، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و غیرمستقیم در رمزارز و شرکت‎های فناوری غیرمتمرکز را توسط خود بانک‌ها یا شرکت‌های زیرمجموعه آنها تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این تحقیق، Barclays، سیتی‌گروپ و گلدمن ساکس در میان فعال‌ترین حامیان شرکت‌های رمزارز و بلاک‌چین قرار گرفته‌اند، و همچنین جی پی مورگان و BNP Paribas به عنوان سرمایه‌گذاران سریالی در این فضای نوظهور شناخته شده‌اند.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط KPMG، این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از یک روند بزرگتر برای حمایت از استارتاپ‌های بلاک‌چین بوده و از طرفی لازم به ذکر است که ارقام تامین مالی در حال حاضر دو برابر میزان آن در سال ۲۰۲۰ است.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که نگهداری رمزارزها به عنوان یک نقطه تمرکز اصلی برای بانک‌هایی است که در جست و جوی فضای رمزارز هستند. در واقع، یک چهارم از ۱۰۰ بانک برتر از نظر دارایی تحت مدیریت، یا در حال توسعه راه‌حل‌های نگهداری رمزارزها هستند یا از استارتاپ‌هایی که خدمات نگهداری برای دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهند حمایت می‌کنند.

همانطور که پیش از این توسط کوین‌تلگراف اشاره شده بود، چندین بانک در ایالات متحده، آسیا و اروپا، به منظور ورود به صنعت رمزارزها، در حال ایجاد پلتفرم‌های نگهداری رمزارز هستند.

Blockdata، افزایش مشارکت بانک‌ها در رمزارزها و بلاکچین‌ها را به سه عامل اصلی نسبت داد: سود چشمگیر استارتاپ‌های رمزارز، پیشرفت‌های نظارتی، و افزایش تقاضا در میان مشتریان بانک‌ها برای خرید دارایی‌های دیجیتال.

یان ژائو، رییس NYDIG در ماه می اظهار کرد که درآمد پلتفرم‌های عظیم مبادلات رمزارزها مانند کوین‌بیس، باعث می‌شود که بانک‌ها مجددا به سمت مشارکت در این صنعت روی آورند.

این پتانسیل درآمد عظیم با وجود تیم‌های بسیار کوچکتری است که برای این شرکت‌های بزرگ رمزارز کار می‌کنند.

کوین‌بیس، با ۵۸.۰۹میلیارد دلار، تقریبا نصف ارزش گلدمن‌ساکس، سیزدهمین بانک بزرگ جهان را به خود اختصاص داده، در حالی که تنها به اندازه ۴درصد از نیروی کار این بانک را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند