هکرها 260 میلیون دلار رمزارز مسروقه را پس دادند


هکرها 260 میلیون دلار رمزارز مسروقه را پس دادند

هکر‌ها پس از حمله به پلتفرم پلی نت ورک بیش از 260 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را باز گردادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایتzdnet؛ پلتفرم ارزی "Poly Network" که مبادلات نقطه به نقطه را آسان می‌کند در توئیتی اعلام کرد که هکر‌های بزرگ که چندی پیش حدود ۶۰۰ دلار رمز ارزی سرقت کرده بودند، آن‌ها را به این شرکت بازگردادند.

براساس گزارش‌ها در زمان اعلام خبر سرقت ارزش ارز‌های موجود در پلی نت ورک بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود. پس از سرقت این شرکت، پلی نت ورک خاطر نشان کرد اگر هکر‌ها اموال مسروقه را به این برنامه بازنگردانند پلتفرم پلی نت ورک اقدام حقوقی انجام می‌دهد. به همین علت هکرهای بزرگ حدود 600 میلیون دلار را به این تیم برگرداندند. برنامه "Poly Network" هنوز جزئیاتی درباره بازگرداندن بخشی از ارز‌های مسروقه اعلام نکرده است، اما بر اساس برخی شایعات و گزارش در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتر این هک‌ها می‌پردازیم.

گفتنی است؛ براساس گزارش شرکت الیتیک که در عرصه بلاک چین فعالیت می‌کند، میزان ارز مفقود شده تیم پلی نت ورک بزرگترین سرقت تاریخی پول بوده و می‌توان با سرقت دیجیتالی صرافی کوین چک در سال ۲۰۱۸ مقایسه کرد.

این حمله هکری چگونه صورت گرفت؟

گفتنی است؛ هک پلتفرم پلی نت ورک هنگامی صورت گرفت که خسارت کلاهبرداری مربوط به برنامه فایناس به بالاترین رکورد سرمایه گذاری صعود کرده بود. این برنامه مبادلات مالی را بدون نظارت صرافی‌ها و بانک‌ها انجام می‌دهد؛ به همین علت در یک‌ سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. شایان ذکر است کارکنان پلتفرم‌های فعال فایناس در این برنامه بیش از 80 میلیارد دلار مبادله و فعالیت می‌کنند.

هکرها 260 میلیون دلار رمزارز مسروقه را پس دادند

طبق اعلام شرکت سایفر تریس، ارزهای مفقود شده در این سرقت بیش از خسارت کل بخش فایناس از ژانویه تا ژوییه به میزان ۴۷۴ میلیون دلار بود. طرفداران این پلتفرم به رویترز اعلام کردند: پلتفرم فایناس برای افراد و شرکت‌ها امکان دسترسی رایگان به ارزها را فراهم می‌کند. اما چون این پلتفرم بدون نظارت بانک‌ها و صرافی‌ها بوده به راحتی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق