آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان زنجان


آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر استان زنجان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر در استان اجرا می‌شود.

ایرج امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمارگیری واحدهای صنعتی استان، اظهار کرد: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر در سال‌جاری از ۲۶ تیر تا ۱۰ مهر و هم‌زمان با سراسر کشور به صورت مراجعه حضوری و با رعایت کامل و دقیق ‌پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ مرکز آمار ایران، چهل و ششمین دوره آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر را اجرا کرد، افزود: این آمارگیری به‌ منظور شناخت ساختار صنعتی کشور، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی، اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح و ارزیابی نتایج اجرای برنامه‌ها اجرا شد.

این مسئول ادامه داد: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر با مراجعه به ۲۴ هزار و ۳۰۴ کارگاه صنعتی در سراسر کشور اجرا شده و این طرح از سال ۱۳۵۱ به صورت سالانه به‌ جز سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر کشور اجرا شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: مرکز آمار ایران در راستای مدرن‌سازی نظام آماری کشور و به‌ منظور کاهش بار پاسخ‌گویی و افزایش کیفیت طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای ۱۰ نفر نیرو و بیشتر از سال ۱۳۹۵ تاکنون اطلاعات کارگاه‌های صنعتی ثبت‌ شده، نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی‌ شده آن‌ها گردآوری می‌کند. در سال ۱۳۹۷ تعداد این کارگاه‌ها برابر با ۵۰۶ کارگاه و سهم ارزش‌افزوده آن‌ها از کل ارزش‌افزوده کارگاه‌های یاد شده ۴۱.۵ درصد بوده است.

امینی یادآور شد: جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز تهیه حساب‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی کشور، به‌هنگام‌سازی چارچوب کارگاه‌های صنعتی، ارزیابی نتایج حاصل از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تصمیم‌گیری‌های جاری، انجام تحقیقات صنعتی و ارائه آمارهای مورد نیاز مؤسسات بین‌المللی، از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار مهیب در میدان نامجوی تهران