چند خبر کوتاه از استان یزد


چند خبر کوتاه از استان یزد

یزد- ایرنا- موج ایثار و همدلی به مناسبت روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توزیع هزار و 320 بسته کمک های معیشتی به ارزش 407 ملییون تومان در شهرستان های یزد، مهریز و بافق به مناسبت ماه محرم به افراد نیازمند و متاثر از ویروس کرونا ادامه دارد.

به گفته فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) یزد ۳۵۰ بسته کمک های معیشتی به ارزش ۱۷۵ میلیون تومان تهیه و در اختیار افراد نیازمند گذاشته شد.

علیرضا بین آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعی از بسیجیان این تعداد بسته های معیشتی را که شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، حبوبات، سویا و قند است، تهیه و توزیع کردند.

وی ااضفه کرد: هزینه تهیه تمامی بسته‌ها از طرف خیران و بسیجیان منطقه تامین و پرداخت شد .

وی به اهمیت تداوم همکاری مردم و خیران برای جمع‌آوری کمک ها برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان متاثر از ویروس کرونا با همراهی پایگاه‌های مقاومت و خیران اشاره کرد و همراهی همگان را برای این عمل ضروری خواستار شد.

مهریز
همچنین به همت موسسه خیریه فدک روستای خورمیز علیای بخش مرکزی مهریز ۷۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا با همکاری خیران و مساجد منطقه توزیع شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع عضو این موسسه ارزش هر بسته را ۲۵۰ هزار تومان ذکر کرد که به نیت ماه محرم توزیع شد.

بافق

همچنین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا قلعه بافق گفت: به مناسبت عاشورا حسینی بسیجیان این پایگاه با همت خیران محل ۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند.

علی رنجبر افزود: این بسته‌ها شامل حبوبات، گوشت، اقلام بهداشتی و از این قبیل اقلام است که با کمک خیران تهیه و توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق هم از توزیع ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان همزمان با دهه اول محرم بین نیازمندان خبر داد.

به گفته سرهنگ محسن نصیری کمک‌های مومنانه به منظور عمل به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشارکت خیران در پایگاه‌ها و مساجد شهرستان جمع‌آوری شد.

وی افزود: به همت خیران ، شرکت‌ها و صنایع این تعداد بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ فرشاد محمدی رفیق دور نزدیک