برترین های قرن با حسین عبدی: برای انتخاب بهترین مربی قرن، هوش و درایت علی پروین مجابم می کند


برترین های قرن با حسین عبدی: برای انتخاب بهترین مربی قرن، هوش و درایت علی پروین مجابم می کند

پروژه تیم منتخب قرن در روز شنبه با یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال ایران آغاز می شود. متاسفانه به دلیل شیوع...

حسین عبدی سال ها در پرسپولیس بازی کرد و همچنین سال ها سابقه مربی گری در کارنامه دارد. او یکی دیگر از پیشکسوتانی بود که در پروژه بزرگ تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران حق رای دارد. قصد داشتیم در استودیو طرفداری میزبان حسین عبدی باشیم و برنامه روز شنبه با حضور او آغاز شود. متاسفانه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کشور این امکان مهیا نشد. از همین روی، همکار ما مهدی حدادپور در تماس تلفنی نظر و همچنین آرای حسین عبدی را جویا شد. البته از حسین عبدی قول گرفتیم با بهتر شدن شرایط در اولین فرصت میهمان استودیو طرفداری باشد تا با او یک گفتگوی مفصل در برنامه گفتگوی ویژه داشته باشیم.

به گزارش طرفداری، حسین عبدی در گفتگو با مهدی حدادپور تیم قرن خود را به این شکل انتخاب و معرفی کرد:

من در ابتدا ذهنم روی بازیکنان همسن و هم نسل خودم بود اما وقتی متوجه شدم می توانم درباره همه تاریخ فوتبال ایران نظر دهم، تا حدودی در ترکیب تیم مورد انتخابم تغییراتی ایجاد کردم. بر این اساس آماده اعلام نظراتم و گزینش افراد منتخبم هستم.

درون دروازه ناصر حجازی را کامل ترین می دانم. ولو اینکه احمدرضا عابدزاده در نسل ما بسیار خوب بود. اما حجازی را به خاطر سبک و کلاس متفاوت کاری اش درون دروازه از همه بهتر می دانم.

در دفاع میانی، حساب کار محمد آقا (پنجعلی) جدا از دیگران است. با او و وجود نازنینش آرامش به کل تیم تزریق می شد. محمد خاکپور را یک مدافع مدرن و کامل می دانم که ترکیب او با محمد پنجعلی یک ترکیب آرمانی را برای فوتبال ایران می توانست پدید آورد، هرچند سن آنها از هم فاصله داشت و قاعدتا این دو در تیم ملی هیچگاه با هم همبازی نشدند.

دفاع چپ بی شک مجتبی محرمی بهترین است و گزینش او هیچ حرف و حدیثی ندارد. در کنار محرمی هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی در آرامش کامل بودیم. برای دفاع راست از جواد زرینچه نام می برم که خداوکیلی چه در دوره ما و قبل و بعد از ما از همه بهتر و کامل تر بود.

در هافبک دفاعی علیرغم حضور پرویز قلیچ خانی و کریم باقری، سیروس را انتخاب می کنم و او را واجد خصوصیاتی می دانم که شایسته حضور در این پست است. مطمئن باشید اگر او در دوران دیگری فوتبال بازی می کرد و مثلا 10 سال جوان تر از سنش بود، بیشتر از این می توانست برتری هایش را به منصه ظهور برساند. خدا رحمتش کند.

هافبک چپ یکی از پست هایی است که من نظرم را درباره اش تغییر دادم و در این پست، از ابراهیم قاسمپور استفاده می کنم که تا 21 سالگی در فوتبال ایران بازی کرد و سپس 15 سال فوتبالش را خارج از ایران ادامه داد. اگر قاسمپور در ایران می ماند چه بسا بهترین فوتبالیست تاریخ ما می شد.

در هافبک راست هیچکس را بهتر از علی آقا (پروین) نمی دانم و انتخابم ایشان است.

علی کریمی در نسل بعد از ما بهترین فوتبالیستی است که دیدم و او را در پست هافبک تهاجمی بهترین می دانم.

در خط حمله علی دایی و حسن روشن را با دو خصوصیت متفاوت صاحب ویژگی حضور در این تیم برتر می دانم.

در مورد بهترین بازیکن قرن، انتخاب من در مجموع جهات علی پروین، ناصر حجازی و علی دایی هستند.

اما در مورد انتخاب مربی، باید بگویم من سال های سال با علی پروین کار کرده و هوش و درایت ایشان من را به انتخاب ایشان مجاب می کند. ضمن اینکه در بین مربیان خارجی من با استانکو کار کرده و او را بهترین مربی خارجی شاغل در ایران می دانم.

علیرضا فغانی بدون هیچ حرفی در بین داوران بهترین است.

برای انتخاب بهترین تیم قرن نمی دانم بگویم پرسپولیس دهه 60 یا 70. باید بگویم پرسپولیس امروز هم بهترین است و من در مورد انتخاب بهترین تیم قرن به تیم پرسپولیس تمام دوران اشاره خواهم داشت.

بهترین ورزشکار قرن بی شک آقای تختی بزرگ است و انتخاب ایشان با سایر انتخاب ها به خاطر کسوت اخلاقی ایشان متفاوت است. اما برای گزینه های دوم و سوم حمید سوریان و محمد نصیری را به عنوان بهترین ورزشکاران تاریخ کشتی و وزنه برداری انتخاب می کنم.

فرم نظرخواهی تکمیل شده حسین عبدی

برترین های قرن با حسین عبدی: برای انتخاب بهترین مربی قرن، هوش و درایت علی پروین مجابم می کند


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...