بهره برداری از 44 طرح کشاورزی در استان یزد آغاز شد


بهره برداری از 44 طرح کشاورزی در استان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: همزمان با هفته دولت( دوم تا هشتم شهریورماه) بهره برداری از 44 طرح کشاورزی با اعتبار 96 میلیارد تومان و با ایجاد 221 فرصت شغلی در 11 شهرستان آغاز شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، سید ابوالفضل وکیلی افزود: این طرح ها در بخش های آب و خاک، تولیدات دامی،گیاهی،شیلات و صنایع تبدیلی اجرا شد.

وی طرح های بهره برداری شده را شامل ۲۳ مورد مربوط به آب و خاک، ۱۰ طرح در بخش صنایع کشاورزی، همین تعداد طرح در حوزه تولیدات دامی و گیاهی و یک طرح هم در بخش شیلات ذکر کرد.
وکیلی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبار هزینه شده ۱۴.۱ درصد بودجه دولتی است که صرف فعالیت عمرانی شد و ۷۲.۵ درصد از طریق سهم آورده های افراد و بقیه مربوط به تسهیلات بانکی است.

بخش کشاورزی یزد ۱۳ درصد شاغلان و ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان را در اختیار دارد که بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ۳۹ هزار و ۷۲۶ نفر از جمعیت در بخش کشاورزی فعالیت دارند که با همت آنها با وجود تنگناها و محدودیت‌های اقلیمی به ویژه فقر منابع آبی، در تولید برخی محصولات کشاورزی، از مناطق سرآمد کشور در این مورد است.

سطح اراضی زیرکشت یزد ۱۱۴ هزار هکتار است که ۲۹ درصد را محصولات زراعی و ۷۱ درصد مربوط به محصول باغی است و در مجموع حدود یک درصد از سطح زیرکشت آبی کشور در این استان واقع است.

یزد با وجود محدودیت منابع آبی و خشکی اقلیم، به لطف برخورداری از کشاورزان سختکوش ، دارای جایگاه مناسبی در کشور است، این استان رتبه اول پرورش اسب و بلدرچین ،تولید روناس، بز نژاد سانن و رتبه دوم کشور در تولید محصول گلخانه ای، پسته و انار را دارد و در زمینه پرورش شتر رتبه سوم، رتبه چهارم تولید زردآلو ، رتبه هفتم کشت زعفران و رتبه هشتم تولید خرما از آن استان است.

جمعیت استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و ۹ هزار نفر هم عشایر هستند.

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ از سوی منافقان کوردل و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، در تقویم ایران هفته ای به نام هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی