اعطای نشان فداکاری به خانواده شهدای والامقام ارتش


نشان فداکاری به خانواده پنج شهید والامقام نیروی هوایی ارتش، اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در سال‌های دفاع مقدس، نیروی هوایی ارتش، رشادت‌ و جانفشانی‌های بسیار داشته است. خلبانان ماهری که هر بار عملیات می‌شد، نقش به‌سزایی در پیروزی آن داشتند. خلبانان شجاعی که تا قلب دشمن یورش می‌بردند و در این راه جان دادند تا حتی یک وجب از خاک میهن، به‌ دست دشمنان نیافتد.

نام نیروی هوایی و شهدای این نیرو، همیشه در تاریخ دفاع مقدس، جاودانه شد؛ نام‌هایی مانند شهیدان عباس بابایی، عباس دوران، حسین لشکری، فریدون ذوالفقاری، محمد نوژه و همه شهدای عزیزمان که خوشنام هستند.
به پاس این رشادت‌ها، فرمانده کل ارتش، نشان فداکاری به خانواده شهدای والامقام اعطا کرد.
شهید بابایی، سال ۴۸ پس از دیپلم گرفتن، در رشته پزشکی قبول شد، اما به‌دلیل علاقه خود، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی شد. او پس از ۶۰ مأموریت جنگی، سرانجام در سال ۶۶ به شهادت رسید.
شهید دوران، ۷ آذر ۵۹ در عملیات بسیار مهم مروارید شرکت داشت، اما شاهکار عباس دوران، عملیات بغداد بود.
شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری، در خاک عراق به اسارت درآمد. شهید لشکری، پس از ۱۸ سال اسارت، به ایران بازگشت و در سال ۸۸ بر اثر جراحات ناشی از دوران اسارت، به شهادت رسید.
شهید سرلشکر خلبان محمد نوژه، در حالی‌که دست راست او در اثر اصابت گلوله به درون کابین، قطع شده بود، با زبان روزه به شهادت رسید.
شهید فریدون ذوالفقاری نیز بالغ بر ۷۰ سورتی پرواز شناسایی و تاکتیکی، انجام داد.
پیش از این، نشان‌های فداکاری از سوی رهبر معظم انقلاب به دیگر شهدای والامقام ارتش، اعطا شده بود. دلاورمردان ارتش از ابتدای انقلاب تا امروز، بیش از ۴۸ هزار شهید، تقدیم این مرز و بوم کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !