ادامه برداشت انجیر از باغات طارم تا پایان شهریورماه


ادامه برداشت انجیر از باغات طارم تا پایان شهریورماه

مدیریت باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: خشکسالی تاثیر آنچنانی به محصول انجیر در این شهرستان وارد نکرده‌ است.

زهرا نیساری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با محصول انجیر در طارم، اظهار کرد: برداشت محصول انجیر در این شهرستان از نیمه اول مردادماه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت و تاکنون حدود ۷۸۰ تن انجیر از باغات این منطقه برداشت شده‌ است.

وی افزود: سطح زیر کشت انجیر در طارم ۱۴۰ هکتار است که عملیات برداشت محصول در سطح زیرکشت ۱۳۰ هکتار در این شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر محصول انجیر به صورت مصرف تازه‌خوری است و ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن به صورت سنتی خشک شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انجیر کاشانی سفید، کاشانی سیاه، سبز، نقلی، زرد کلوچ و انجیر محلی طارم ارقام موجود انجیر در طارم هستند.

نیساری با بیان اینکه محصول انجیر در شهرستان طارم محصول موفقی است، ادامه داد: حدود ۵۸۰ تا ۶۵۰ بهره‌بردار انجیر در شهرستان داریم و ۲۸۰۰ نفر روز در کار برداشت انجیر مشغول بوده و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خشکسالی خسارت آنچنانی به محصولات انجیر وارد نکرده‌ است، خاطرنشان کرد: محصول انجیر علاوه بر مصرف در داخل شهرستان و استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم تا این محصول به کشورهای همجوار از جمله روسیه نیز صادر شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند