تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نتیجه بخش نیست


تزریق واکسن کرونا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نتیجه بخش نیست

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تزریق واکسن کرونا در استان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نتیجه بخش نیست و درصورت اجرای همزمان این دو شرط، شرایط جامعه از لحاظ شیوع کرونا بهبود می یابد.

به گزارش ایرنا حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: هنوز برخی ها در استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه اند و در مراسمات شلوغ به ویژه تشییع جنازه ها شرکت می کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین مصوبات استانی حضور بالای ۳۰ نفر در مراسمات تشییع جنازه ممنوع است زیرا جان و سلامت مردم به خطر می افتد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اینک ۶۰ هزار دُز موجودی فعلی واکسن استان است که باید به روند واکسیناسیون در استان سرعت ببخشیم.

کلانتری تصریح کرد: تزریق واکسن در استان برای گروه هدف وسیع تری از لحاظ شرایط سنی مورد نظر قرار بگیرد تا هر چه سریع تر بتوان افراد بیشتری را در استان واکسینه کرد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان با نقطه مطلوب فاصله دارد و تا زمانی به مرز ۹۰ درصد نرسد وضعیت هنوز خطرناک است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر زمان ضریب اشغال تخت های استان به ۷۰ درصد نزدیک شد وضعیت بحرانی خواهد بود، خوشبختانه هنوز استان به نقطه هشدار نرسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۲۸ دز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است که ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ نفر واکسینه شدند.

محمد مهدی بانشی افزود: افزون بر ۱۸۰ هزار نفر در نوبت اول و ۶۵ هزار نفر در نوبت دوم واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: ۷۳ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

۴۵ هزار دز واکسن به استان وارد شده و اواسط هفته جاری نیز ۲۰ هزار دز دیگر به استان وارد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...