تولید گندم در یزد کاهش یافت


تولید گندم در یزد کاهش یافت

یزد - ایرنا - کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: بحران کم آبی ، تداوم پدیده خشکسالی ، توفان ، سیل و سرمای زودرس تولید گندم یزد را از 36 هزار تن در سال زراعی گذشته به 20 هزار تن در سالجاری کاهش داد.

سیداحمد ابراهیم خانی عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت گندم استان هم از ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه کار برداشت گندم به اتمام رسید ادامه داد: کار برداشت این محصول با استفاده از صدها دستگاه کمباین و دروگر متناسب با شرایط آب و هوایی استان از اواسط تیرماه آغاز شد و تا اواخر مردادماه جاری ادامه داشت.

ابراهیم خانی بابیان اینکه ابرکوه در رتبه نخست خرید گندم استان است اضافه کرد: باتوجه به اینکه کار خرید گندم دراستان تاپایان شهریورماه ادامه دارد ۸۷۰ تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزران شهرستان ابرکوه و ۸۰۰ تن هم از شهرستان خاتم توسط مراکز شرکت های تعاونی روستایی خریداری شده است .

وی افزود: گندم تولیدی استان به دلیل مبارزه به موقع کشاورزان با پوره سن و آفت سن گندم از کیفیت خوبی برای تولید نان برخوردار است.

کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین یاد آورشد: کشاورزان علاوه بر گندم خوراکی ز از سطح ۷۰هکتار اراضی سطح زیر کشت ۳۴۰تن گندم بذری مرغوب از ارقام سیستان ، نارین ، طلایی و برزگر برای کشت پاییزه برداشت کردند.

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سال گذشته یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی به ارزش ۲۲۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازاد داخلی و خارجی کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدرس فدراسیون: جوانگرایی داوران فوتبال از برنامه کلان ورزشی کشور است