اقدامات پیشگیرانه ضرورت نخست مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان است


اقدامات پیشگیرانه ضرورت نخست مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روند بیماریابی و شناسایی برای مقابله با کرونا همچنان باید با شدت در قالب طرح شهید سلیمانی پیگیری شود زیرا انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این ویروس ضرورت امروز جامعه است.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ضمن قدردانی از اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با این ویروس اظهارداشت: از بدو شروع کرونا تاکنون کمتر از ۱۲۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان به این ویروس مبتلا شدند که نشان از انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله بوده است.

وی با بیان اینکه ۲.۴درصد جمعیت کرونایی کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است افزود: در حوزه جانباختگان ویروس کرونا ۲.۳ درصد میزان کشور در این استان بوده در شرایطی که این منطقه در جبهه نخست مقابله با ویروس کرونا قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده شمار تخت‌های بیمارستانی این استان از ۰.۹ درصد به ازای هر یکهزار نفر هم‌اینک به ۱.۶۷ درصد رسیده است گفت: همه می‌دانیم که تخت اضافه کردن و اقدامات درمانی یک فعالیت مطلوب و الزامی است ولی اگر توجه جدی به موضوعات پیشگیرانه نشود موفقیتی در حوزه مقابله با ویروس کرونا حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه چهار هزار نفر اتباع غیرمجاز در مرزهایمان دستگیر و طرد می‌شوند افزود: حتماً باید حساسیت‌ها را فرمانداران، کمیته‌های استانی و ستادهای شهرستانی برای مقابله با کرونا داشته باشند.

موهبتی بابیان اینکه ۳۹۴ نفر در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری‌اند در حالیکه پنج هزار تخت در این استان وجود دارد تاکید کرد: ما یک پیک کرونا از کشور عقب‌تر هستیم و حتما پیک جدیدی خواهد آمد از اینرو زنگ خطر باید به صدا دربیاید.

وی اشاره کرد: استمرار فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده مداوم از ماسک را باید به شدت ادامه دهیم البته واکسیناسیون نیز باید مدنظر باشد.

رییس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان تاکید کرد: واکسیناسیون دارای شرایط خوبی در استان است البته نگرانی از عدم استقبال عده‌ای وجود دارد در این راستا باید برای کسانی که در سن واکسن هستند و واکسن نزدند اجبار ایجاد شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سپاه در حوزه اجرای طرح شهید سلیمانی با تمام ظرفیت تمام قد ایستاده و در موضوع پیگیری، غربالگری و واکسیناسیون در کنار مردم است.

سردار احمد شفاهی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهار هزار پایگاه در سیستان و بلوچستان دارد که از ابتدا شیوع کرونا برای مقابله با این ویروس در صحنه کمک به مردم حاضر بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟